کشف 3 تن مواد مخدر در فارس طی یک ماه


فرمانده انتظامی فارس از کشف بیش از سه تن مواد مخدر در یک ماه گذشته در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، سردار احمد علی گودرزی شنبه 5 دی در یک کنفرانس خبری بیان کرد: در یک ماه گذشته 3 هزار و 158 کیلو و 800 گرم مواد مخدر شامل 2 هزار و 587 کیلوگرم تریاک، 528 کیلوگرم حشیش، 38 کیلو و 200 گرم هروئین، 600 گرم شیشه و 5 کیلوگرم سایر مواد مخدر کشف شده است.د ر مدت یک ماه گذشته 1500 نفر در ارتباط با مواد مخدر، دستگیر شده‌اند.

وی از انهدام یک باند سارقان مسلح طلافروشی خبر داد و گفت: مرداد امسال 2 نفر شاکی با مراجعه به مراجع انتظامی در شهرستان پاسارگاد اعلام کردند سه فرد ناشناس مسلح با یک دستگاه موتورسیکلت، با تهدید آنان، کلید مغازه طلافروشی‌شان را گرفته و مقدار 2 کیلوگرم طلا را به سرقت برده‌اند. این افراد در ادامه طی روزهای اخیر اقدام به سرقت از یک مغازه طلافروشی دیگر در شهرستان پاسارگاد کرده و پس از تیراندازی در محل سرقت، با استفاده از یک‌دستگاه خودروی پژو 405 متواری می‌شوند.

گودرزی خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، سه سارق مورد نظر دستگیر شده و از آنان سه کیلو و 350 گرم طلا به‌همراه یک قبضه سلاح گرم کشف شد.

وی با اشاره به دستگیری سارقان سرقت از 60 منزل و باغ در اطراف شیراز، دستگیری جاعلان اسناد ملکی در این کلان‌شهر را یادآور شد و گفت: ماموران متوجه شدند افرادی مقابل دادسراها با تهیه اسناد جعلی اقدام به توزیع وثیقه برای متهمان کرده و در ازای آن مبالغی را دریافت می‌کنند. 3 متهم در این رابطه دستگیر شده‌اند. در جریان بازرسی از منزل این افراد تعداد زیادی فرم‌های مربوط به شعب مختلف دادسرا به شکل سفید مهر، پاکت‌های نامه با مهر دادسرا، فرم‌های مربوط به کارشناسی ثبت، تعداد زیادی تمبرهای مالیاتی جعلی و اسناد مالکیت کشف شد.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به افزایش 39 درصدی کشف کالای قاچاق در مقایسه با سال گذشته، افزود: در راستای مبارزه با کالای قاچاق و ارز، ماموران انتظامی شهرستان لارستان موفق شدند در دو عملیات جداگانه در محور هرمزگان-لارستان، مقدار زیادی کالای قاچاق شامل دو هزار و 740 دستگاه گوشی تلفن همراه، یک هزار و 250 عدد فلش مموری، یک هزار و 592 عدد ساعت مچی خارجی و 527 هزار و 600 نخ سیگار خارجی قاچاق کشف کنند. ارزش تقریبی این محموله قاچاق بیش از 40 میلیارد ریال برآورد شده است. در این رابطه 4 نفر دستگیر و سه دستگاه خودرو پژو 405 و یک دستگاه خودرو ال 90 توقیف شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کشف یک تن مواد مخدر در تهران