ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



همه قهرمانان غیرمنتظره ال‌کلاسیکو


  X  

تاریخ خبر : سه‌شنبه 1394.08.26 - 18:52

همه قهرمانان غیرمنتظره ال‌کلاسیکو

ورزش 3/ رئال مادرید و بارسلونا 4 روز دیگر در سانتیاگو برنابئو به مصاف هم خواهند رفت. حساس ترین بازی ممکن در سطح لیگ های اروپایی که همیشه شاهد اتفاقات عجیب و غریبی نیز در آن بوده ایم.
نگاهی به ال کلاسیکو در 25 سال اخیر و جدال های پرتنش بین بارسلونا و رئال مادرید نشان می دهد که در برخی از این دیدارها، شاهد درخشش و گلزنی بازیکنانی بوده ایم که تا پیش از شروع ال کلاسیکو، کسی از آنها انتظار زیادی نداشت ولی در جریان بازی یا با گل خود سرنوشت بازی را تعیین کردند و یا شکست تیم مقابل را سنگین تر.
مارکا در شماره امروز خود، گزارشی از 12 بازیکن که بصورت غیرمنتظره ای به قهرمانان ال کلاسیکو بدل شدند منتشر کرده است:
زلاتان ابراهیموویچ: ستاره سوئدی، سال 2009 از اینتر به بارسلونا پیوست تا جانشین اتوئو شود. او در نیم فصل اول 11 گل نیز به ثمر رساند اما پس از به بن بست رسیدن با گواردیولا، افت زلاتان نیز شروع شد. او در ال کلاسیکوی رفت فصل 2009-2010 موفق شد تک گل بارسا را به ثمر برساند و باعث برتری این تیم مقابل رئال شود. به واقع کسی انتظار نداشت که زلاتان در اولین ال کلاسیکوی خود، اینچنین تعیین کننده ظاهر شود. او البته بازی برگشت در برنابئو را از دست داد.
باپتیستا: این هافبک تهاجمی برزیلی، سال 2007 پس از یک فصل قرضی بازی کردن برای آرسنال، به رئال بازگشت و در ال کلاسیکوی رفت فصل 2007-2008 موفق شد در نوکمپ، تک گل پیروزی بخش رئال را به ثمر برساند و برای همیشه نام خود را در تاریخ این بازی ثبت کند.
جیووانی: ستاره برزیلی اواخر دهه ی نود بارسلونا که در ال کلاسیکوی رفت فصل 1997-1998 موفق شد گل سوم و پیروزی بخش آبی اناری ها را در برنابئو وارد دروازه رئال کند. این گل در شرایطی به ثمر رسید که دو تیم 2-2 برابر بودند و رئالی ها خیمه سنگینی روی دروازه بارسا برای رسیدن به گل سوم زده بوند.
مک منمن: ستاره انگلیسی رئال مادرید، در سال 2002 و در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان موفق شد گل دوم و تیرخلاص رئال را به بارسلونا بزند تا کهکشانی ها پس از 19 سال، در نوکمپ پیروز شوند.
روجر گارسیا: محصول آکادمی فوتبال بارسلونا، در ال کلاسیکوی رفت فصل 95-96 در برنابئو موفق شد گل تساوی بارسا را با ضربه سر وارد دروازه رئال کند. در دیداری که رائول با زدن اولین گل خود به بارسا، رئال را پیش انداخته بود. رئال و بارسا در آن فصل توفیقی در کسب جام پیدا نکردند و این اتلتیکو بود که دبل کرد.
سانتی آراگون: این بازیکن جوان و محصول آکادمی فوتبال باشگاه رئال مادرید، سال 1990 و پس از دو فصل قرضی بازی کردن برای لوگرونیس و اسپانیول، به رئال بازگشت و در بازی سوپرکاپ اسپانیا موفق شد یک گل از 45 متری به بارسلونا بزند. رئال آن بازی تاریخی را 5-1 به سود خود خاتمه داد و این گل به آراگونازو معروف شد.
ایوان ایگلسیاس: در ال کلاسیکوی معروف فصل 93-94 که بارسا در نوکمپ با 5 گل رئال را شکست داد، ایگلسیاس موفق شد گل پنجم بارسا را وارد دروازه رئال کرده تا بارسا مقابل رئال "مانیتا" کند.
مایکل اوون: ستاره انگلیسی سابق لیورپول و دارنده توپ طلا، یک فصل ناموفق را در رئال مادرید پشت سر گذاشت اما در ال کلاسیکوی فصل 2004-2005، موفق شد در برتری 4-2 رئال، گل چهارم را وارد دروازه بارسلونا کند.
مهو کودرو: مهاجم بوسنیایی بارسا در فصل 95-96 که در 32 بازی برای این تیم 9 گل به ثمر رساند. او در ال کلاسیکوی برگشت آن فصل در نوکمپ، موفق شد دو گل از سه گل بارسا را وارد دروازه رئال کرده و نامش را برای همیشه در تاریخ این بازی به ثبت برساند.
سامی خدیرا: ستاره آلمانی رئال، در فصل 2011-2012 و در نوکمپ موفق شد اولین گل رئال را وارد دروازه بارسلونا کند. رئال نه با گل او که با گل رونالدو، آن مسابقه را 2-1 پیروز شد و راهش برای رسیدن به قهرمانی لالیگا هموارتر شد. گل خدیرا در آن مسابقه، فشارها از روی رئال را برداشته و مسیر پیروز شدن این تیم را ساده تر کرد.
اریک آبیدال: هیچکس از این مدافع فرانسوی، انتظار گلزنی بخصوص در ال کلاسیکو را نداشت اما او در برنابئو موفق شد یک گل به رئال بزند تا بارسلونا 2-1 پیروز شود. این ال کلاسیکو مربوط به بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل ری فصل 2011-2012 بود.
واران: مدافع فرانسوی رئال، در فصل 2012-2013 و در کوپا دل ری، رفت و برگشت به بارسلونا گل زد تا رئال موفق به صعود به فینال رقابت ها شود. در بازی رفت، گل واران باعث به تساوی کشیده شدن بازی(1-1) شد و در بازی برگشت نیز او یکی از سه گل رئال را در برتری 3-1 کهکشانی ها به ثمر رساند.
جفرن: این بازیکن جوان محصول لاماسیا، در اواخر ال کلاسیکوی رفت فصل 2010-2011 وارد زمین شد و در آخرین ثانیه های بازی نیز موفق شد پنجمین گل بارسلونا را به شکل غیرمنتظره ای وارد دروازه رئال کند. با گل او بود که 5 گله ی بارسا برابر رئال 10 نفره به ثبت رسید. همکاری بوژان کرکیچ و جفرن، دو بازیکن جوان آبی اناری ها در دقایق پایانی آن مسابقه، همچنان در یاد و حافظه هواداران بارسا باقیمانده است.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
ال کلاسیکو