فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



1600 نفر جذب سوادآموزی شیروان شدند


به گزارش ایرنا عبدالرضا مرادبخش عصر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طبق سرشماری سال 90، هشت هزار و 804 نفر بی سواد در شیروان است اظهار کرد: طبق پالایش صورت گرفته از این تعداد چهار هزار و 106 نفر باسواد بوده اند، شش نفر فوتی و هزار و 328 نفر متولدین سال 41 تا 43 بوده که جزو گروه هدف 49-10 سال نبوده اند.
وی با بیان اینکه با جمع بندی نهایی که انجام شده هم اکنون هزار و 572 نفر در شیروان بی سواد داشته ایم گفت: در دو مرحله اطلاعات کسانی که گواهینامه پنجم را دریافت کرده بودند در سامانه سوادآموزی ثبت کردیم که از سال 53 تا 78 تعداد آنان 65 هزار نفر بوده است.
مرادبخش با بیان اینکه شیروان در سال 93 رتبه سوم سوادآموزی استان خراسان شمالی را کسب کرده است افزود: از ابتدای امسال هزار و 98 نفر در شیروان جذب سوادآموزی شده اند که از این تعداد 549 نفر در دوره سوادآموزی، 240 نفر دوره تحکیم و 309 نفر دوره انتقال بوده اند.
رئیس نهضت سوادآموزی شیروان طول دوره سوادآموزی را از چهار تا نه ماه به مدت 400ساعت آموزش عنوان کرد و گفت: این دوره مربوط به افراد بی سواد یا کم سواد است که اگر شخص باسواد فرد بی سواد را آموزش و باسواد کند شش میلیون و 600 هزار ریال برای آموزش دهنده پرداخت خواهد شد.
مرادبخش افزود: همچنین دوره تحکیم سواد برای افرادی که دوره سوادآموزی را گذرانده اند تا بازگشت به بی سوادی نشوند که آموزش آن به صورت کلاسی به مدت 200 سال و طول دوره آن پنج ماه است که در پایان برای هر فرد قبول شده در کلاس ها یک میلیون و 200 هزار ریال پاداش داده می شود.
وی گفت: دوره انتقال هم شش ماه به مدت 600 ساعت آموزشی است که برای باسوادی هر فرد بی سواد هشت میلیون ریال به آموزش دهنده پرداخت خواهد شد.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.ک/2
7186/ 6042

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اعتراف به کشتن 1600 نفر