سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



به محصولات دستکاری شده ژنتیکی نه بگوئیم


سلامت نیوز:درحالی که دنیا به سمت استفاده هر چه بیشتر از محصولات غذایی سالم و ارگانیک می رود متاسفانه کشور ما تولید، واردات و صادرات محصولات دستکاری شده ژنتیکی را سرلوحه کار خود قرار داده است بی آنکه توجهی به هشدارهای کارشناسان شود حتی در لایحه پیشنهادی دولت در برنامه ششم توسعه هم به گسترش آن اشاره شده است.

به گزارش سلامت نیوز متاسفانه به دلیل تخصصی بودن مبحث محصولات دستکاری شده ژنتیکی،محصولات GMO کمتر سوژه رسانه ها می شود این در حالی است که در دنیا کمپین های بسیاری برای مخالفت با تولید و واردات این محصولات برگزار می شود و رسانه ها در این کشوها نقش پررنگی در صیانت از سلامت مردم را برعهده دارند.

در کشور ما اما نه تنها به این مبحث آنچنان که باید پرداخته نمی شود بلکه در سکوت خبری، وزارت جهاد کشاورزی مجوز تولید و واردات محصولات دستکاری شده ژنتیکی را صادر می کند و دولت در لایحه برنامه ششم توسعه تولید و واردات این محصولات را در دستور کار خود دارد و بدون اینکه ارزیابی مخاطرات در مدت زمان لازم روی انها انجام شود مردم کشورمان به مصرف محصولاتی سوق داده میشوند که به واقع از خطرات انها بیخبرند و نمیدانند در حال مصرف چه ماده غذایی هستند.

سلامت نیوز به عنوان رسانه تخصصی حوزه سلامت مدتی است که به بحث محصولات دستکاری شده ژنتیکی ورود پیدا کرده و همواره تلاش بر این بوده که با انتشار مصاحبه ها و مقاله های کارشناسان، حقیقتِ این محصولات را آشکار کند.

برای ما آنچه در اولین اولویت قرار دارد، سلامت مردم است و بر خلاف آنچه که طرفداران محصولات GMO، مخالفان تولید و واردات این محصولات قبل از آزمایشات دقیق را فناوری هراس می خوانند اعتقاد راسخ داریم که هیچ چیزی بالاتر از سلامت مردم نیست و مسئولین باید با برچسب گذاری این محصولات حق انتخاب را به مصرف کننده بدهد که این محصول را استفاده بکند یا خیر ؟

کاربران عزیز میتوانند اطلاعات این محصولات را از اینجا بخوانند و از کارشناسان محترم نیز میخواهیم در زمینه محتوای علمی و به روز ما را یاری دهند.


ویدیو مرتبط :
محصولات دستکاری شده ژنتیکی؛ آری یا نه !