سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیین سنتی درختکاری در مجموعه سعدآباد با مشارکت خانه طبیعت گردی برگزار شد


به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، در مراسم درختکاری در مجموعه فرهنگی سعدآباد که با حضور  موسوی مدیر مجموعه سعدآباد، مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان، جلیل گلشن مشاور  رئیس سازمان، فیاضی مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری، استر کیش لاروش نماینده منطقه‌ای یونسکو در ایران، مقدسی قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، قندالی رئیس امور سازمان عشایر کشور و جمعی دیگر از مسئولان و عموم مردم با همکاری خانه طبیعت گردی ایران در مجموعه سعدآباد انجام گرفت.

در ابتدای این مراسم، موسوی مدیر مجموعه سعدآباد ضمن خوش آمد گویی و خیر مقدم  به مدیران و مدعوینی که در مراسم شرکت کرده‌اند از تلاش جوانان پرشور و نهادهای مردمی و برگزار کنندگان این مراسم قدردانی کرد.

در ادامه مراسم آرش اینانلو با گرامیداشت یاد و خاطرات پدر مرحومش با اشاره به یک سری از اعداد جادویی از جمله 4 میلیون کیلومتر سفر با خودرو که معادل 100 دور گردش به دور کره زمین می‌باشد و ذکر مصادیق دیگری از این اعداد که همگی ماحصل ایرانگردی‌های ایشان و مرحوم اینانلو بوده است به صحبت‌هایی در خصوص تنوع زیست محیطی، جانوری و گیاهی ایران پرداخت و به 5000 هزار ساعت آرشیو فیلم و عکس از حیات وحش، مناظر طبیعی و آثار تاریخی موجود از این سفرها در موسسه طبیعت اشاره نمود و عنوان کرد این آرشیو جهت استفاده در اختیار تمامی علاقمندان  و صاحب نظران قرار دارد.
رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان، ضمن تقدیر و تشکر از اهالی طبیعت دوست، به موسوی و منصورزاده در پست‌های محوله جدید تبریک گفته و سخنان خود را با تاکید بر مسئله گردشگری مسئولانه و رفتار گردشگران با محیط پیرامون و نوع نسبت رفتار ما با آن چیزی که از آن به عنوان سرمایه یاد می‌شود به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی در ادامه با بیان اینکه  بحث چالشی دیگر ما با محیط زیست با درست اندیشیدن و حفظ نگاه ارزشی  به توسعه پایدار این منابع و استفاده از محیط طبیعی را می‌توان به عنوان استاندارد به نسل‌های آینده منتقل نماییم، زیرا که گردشگران طبیعت گردی 50 در صد گردشگران کشور ما را تشکیل می‌دهند.
رحمانی موحد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شادروان اینانلو عنوان نمود: از نظر بنده ایشان جزء راهبران یک پدیده و نه یک مسافر دارای یک مسیر مشخص بوده‌اند که نسبت بزرگی با حوزه گردشگری داشتند و موسس اولین آموزشگاه طبیعت گردی بودند و امیدوارم که فرزندانشان راهشان را ادامه دهند.
این مراسم با رونمایی از پرتره مرحوم محمد علی اینانلو توسط مسئولین ادامه یافت.
لازم به ذکر است ، همزمان با این مراسم آموزشگاه هنری نبض قلم (شاگردان استاد محمد افشاری ) با موضوع طبیعت و درخت به صورت زنده به طراحی از طبیعت پیرامون و موضوعات مرتبط با درختکاری پرداختند، تا حرکت نمادین درختکاری بر روی بوم های این هنرمندان نیز جاودان شود. در آخر این آثار به مدیران و مسئولین حاضر اهدا گردید.
در پایان، مراسم درختکاری با کاشت 200 اصله نهال از انواع درختان میوه و 50 اصله نهال چنار که جزء گونه اصلی فضای سبز مجموعه سعدآباد می باشد ،در محوطه‌های جنگلی و مورد نیاز مجموعه برای احیای فضای سبز توسط مسئولین و عموم بازدیدکنندگان کاشته شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/7DB745

این خبر را به اشتراک بگذارید


ویدیو مرتبط :
مجموعه کاخ سعدآباد تهران