سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعمال محدودیت و محرومیت برای غایبان خدمت سربازی


سردار سیدحمید صدرالسادات روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار انتظامی ایرنا در پاسخ به این سئوال که آیا این موضوع که شهروندان می توانند از طریق تماس با 110، غایبان خدمت سربازی را معرفی کنند، صحت دارد، افزود: شهروندان می توانند از این طریق افراد را معرفی کنند اما سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا روال پیگیری خود را انجام می دهد.
وی ادامه داد: در مورد مشمولان غایب بگونه ای برنامه ریزی شده تا براساس ماده 10 قانون خدمت وظیه عمومی، افرادی که در این زمینه تعیین تکلیف نکرده اند، از محرومیت های اجتماعی برخوردار شوند.
صدرالسادات گفت: به عنوان مثال این افراد از داشتن گذرنامه، ادامه تحصیل، استخدام در مراکز دولتی و خصوصی، دریافت وام های بانکی و سایر خدمات محروم خواهند شد.
رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی افزود: این گونه محرومیت ها بصورت سیستمی و متمرکز انجام می شود زیرا در قانون پیش بینی شده افراد غایب دستگیر شوند اما بدنبال اعمال محرومیت و محدودیت ها هستیم تا افراد غایب متوجه شوند که غیبت برای آنها صرف ندارد.
صدرالسادات ادامه داد: البته افراد غایب که بیش از هشت سال غیبت داشته اند، می توانند از قانون پرداخت جریمه غیبت سربازی استفاده کنند.
وی تاکید کرد: قانون پرداخت جریمه غیبت سربازی تا پایان امسال اجرا می شود.
صدرالسادات در مورد ظرفیت پادگان ها گفت: اکنون درخواست اعزام مشمولان خدمت سربازی بیش از ظرفیت است، به همین دلیل دوره های اعزام طولانی تر شده، بگونه ای که وقتی فردی ثبت نام می کند، چهار تا پنج ماه طول می کشد تا به محل خدمت خود اعزام شود.
پیشتر سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی گفته بود، مردم می توانند افراد مشمول خدمت سربازی را از طریق تماس با 110 معرفی کنند ضمن اینکه ناجا نیز موضوع احضار را انجام می دهد.
به گفته وی، البته با شناسایی های انجام شده، مراجعه به خدمت سربازی افزایش یافته بگونه ای که پادگان ها جا ندارد.
اجتمام(1) ** 9105 ** 1071

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
محسن رضایی: خدمت سربازی اجباری را تبدیل به سربازی حرفه ای میکنیم