علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



رونمایی از طرح تکثیر انبوه گیاهچه سیب ­زمینی با فناوری کشت­‌بافت


به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین «اجلاس ملی اقتصاد زیستی و زیست بازار ایران» با شعار اقتصاد زیستی، راهبردی ملی در تحقق اقتصاد مقاومتی برگزار می شود.

این همایش به دنبال ایجاد فضایی برای بحث، تبادل اطلاعات و ارتقاء دانش و نگرش مدیران و کارشناسان سازمان‌های مختلف از جمله نهادهای دولتی، شرکت‌های خصوصی، صنایع، موسسات پولی و بانکی، سرمایه گذاران و ... در زمینه اقتصاد زیستی است.

این هم‌اندیشی علمی با هدف تبیین ابعاد اقتصاد زیستی و نقش آن در تحقق اقتصاد مقاومتی ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه جاری در مرکز همایش­های پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار می ­شود و یكی از مهم‌ترین اقدامات در زمینه تبیین مفاهیم اقتصاد زیستی و بسترسازی جهت استقرار و توسعه نظام اقتصاد زیست بنیان در کشور در راستای اقتصاد مقاومتی است.

در همین راستا پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی با دستاوردهای جدید خود شامل «دستیابی به دانش فنی تکثیر درون شیشه‌­ای پایه پسته هیبرید خارجی (UCB۱) » ، «طراحی و تولید پروبیوتیک­های بومی و اختصاصی برای طیور صنعتی» ، «فناوری تولید نهال خرما(رقم مجول) با استفاده از روش جنین­‌زایی غیر­جنسی» ، «پروتکل تکثیر انبوه گیاهچه سیب­‌زمینی با استفاده از فناوری کشت­‌بافت و تولید مینی­ تیوبر عاری از ویروس» ، «تولید آنزیم­های مورد استفاده در خوراک طیور» در قسمت نمایشگاه اجلاس مذکور حضور خواهد داشت.

طی دو روز برگزاری این رویداد، محورهای علمی نظیر فرصت‌ها و چشم‌انداز اقتصاد زیستی در ایران، راهكارهای توسعه فناوری، بازار و رقابت‌پذیری در صنایع زیست‌فناوری، مدل‌های نوآوری و كارآفرینی در اقتصاد زیستی دانش‌بنیان، الگوهای سرمایه‌گذاری در زیست‌فناوری، سیاست‌ها و الزامات توسعه اقتصاد زیستی مورد تحلیل و بررسی قرار خواهند گرفت.


ویدیو مرتبط :
کشت سیب زمینی لرستان