فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



روایت فقر و گرسنگی مردمان موگادیشو از شبکه «افق»


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اسلحه حرف اول را در سومالی و پایتخت این کشور یعنی موگادیشو می‌زند، کشوری آسیب دیده از جنگ‌های بی‌امان و مردمی که مدت‌های مدید به آب و غذای کافی و سالم دسترسی نداشته‌اند.

سومالی جایی در شاخ آفریقا و معروف به سرزمین جنگ و گرسنگی است؛ کشوری که در سالیان گذشته همواره در معرض درگیری‌های داخلی بوده و پیکارجویان مدام در حال ایجاد درگیری‌ها گسترده میان خود هستند، جنگ‌هایی که ثمره‌ای جز فقیر‌تر شدن و بی‌خانمان‌تر شدن مردم این کشور نداشته‌اند.

آسیب‌ها و خرابی‌های جنگ داخلی در این کشور آفریقایی و فقیر، فرا‌تر از تصور است؛ کلیسا‌ها و مساجد، خانه‌ها و ساختمان‌های دولتی، هیچ یک در موگادیشو از آسیب‌های جنگ در امان نبوده‌اند.

در این بین آن‌ها که آتش نبرد‌ها را شعله ور می‌کنند و جنگ سالاران تنها به فکر مطامع خود هستند در حالیکه هیچ پایانی برای گرسنگی و فقر در سومالی نمی‌توان متصور بود.

مستند «سفر به موگادیشو» روایتی است از سفر مستندسازان ایرانی به سومالی و به تصویر کشیدن زخم کهنه مردم این کشور، زخمی کهنه از سال‌ها جنگ و دربدری؛ و بی‌اعتمادی به هر گروه و طایفه.

سعید فرجی کارگردانی این مستند را بر عهده داشته و میثم صبوحی هم دستیار و راوی آن است.

«سفر به موگادیشو» برای پخش از شبکه افق در روز سه شنبه 6 بهمن ماه ساعت 23. 30 در نظر گرفته شده است.

جویندگان حقیقت و علاقمندان به اینگونه مستند‌ها می‌توانند در ساعت‌های 9 و 16:30 دقیقه روز بعد بیننده تکرار آن از همین شبکه باشند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مستند معلم . روایت فتح . پخش شده از شبکه افق سیما .