سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جزئیات برنامه‌های دانش‌آموزی در نیمه دوم ماه صفر/ از «برگزاری هیأت‌های عزاداری در مدارس» تا «پیاده‌روی در مسیر بهشت»


حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار داشت: برنامه‌های این اتحادیه برای نیمه دوم ماه صفر به دو بخش داخل و خارج از کشور تقسیم می‌شود؛ در بخش داخل کشور، از روز شنبه 16 صفر، برگزاری هیأت‌های دانش‌آموزی انصارالمهدی(ع) را در مدارس داریم که دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزان متولی این هیأت‌ها هستند و سخنرانی، قرائت زیارت اربعین، نوحه خوانی و سینه‌زنی نیز در این هیأت‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: محافل «انس با قرآن کریم» و «انس با شهدا» در دستور کار قرار گرفته است و به صورت موردی نیز بحث اعزام مبلغ را به مدارس داریم.

علامتی از برگزاری ایستگاه‌های صلواتی در مدارس توسط دانش‌آموزان خبر داد و گفت: برپایی اردوهای قم ـ جمکران و مشهد مقدس با رضایت والدین نیز در نیمه دوم ماه صفر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سطح شهرها نیز، هیأت‌های دانش‌آموزی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: در روز اربعین، دسته‌های عزاداری دانش‌آموزی در شهرها به نوحه‌سرایی و سینه‌زنی می‌پردازند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: در بخش برنامه‌های خارج از کشور نیز به مناسبت اربعین دو نوع کاروان زیارتی داریم که یک نوع کاروان زیارتی غیرمتمرکز است که برخی استان‌ها، دانش‌آموزان را به کربلا اعزام می‌کنند و به صورت مرکزی هم ما کاروان زیارتی کادر و مربیان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان را به کربلا اعزام می‌کنیم.

وی ادامه داد: کاروان زیارتی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، پنج‌شنبه 14 صفر به عراق اعزام می‌شود که یک برنامه در نجف اشرف پیش‌بینی شده است که شنبه ۱۶ صفر  بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود و مراسم‌ نوحه‌خوانی و سخنرانی است.

علامتی با بیان اینکه از روز یک‌شنبه 17 صفر برنامه پیاده‌روی اربعین از نجف شروع می‌شود که سه‌روز پیش‌بینی شده است که نام این طرح را «پیاده‌روی در مسیر بهشت» گذاشته‌ایم، افزود: در طول مسیر، برنامه عزاداری در موکب‌ها و برپایی نمازهای جماعت باشکوه مد نظر قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در کربلای معلی نیز برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه که 20 و 21 صفر مراسم عزاداری برگزار می‌شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از تهیه بسته فرهنگی برای اعضای کاروان این اتحادیه و بسته فرهنگی ویژه نوجوانان عراقی و نوجوانان دیگر کشورها خبر داد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
عزاداری آخر ماه صفر توسط دانش آموزان