سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بیش از یک هزار و 845 ماموریت اورژانس در ایلام انجام شد


دکتر علی دل پیشه روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت همچنین 776 مورد فراخوان آمبولانس در جاده های اصلی مسیر تردد زائران داشته ایم و 220 مورد مصدومان حوادث رانندگی نیز خدمات ارائه شده است.
وی ادامه داد: همچنین 566 مورد رسیدگی به مصدومان غیر سوانح جاده ای به افراد دارای بیماری های قلبی و... نیز انجام گرفته علاوه بر این 555 نفر نیز اعزام به مراکز درمانی داشته ایم که جزء افراد تصادفی و بیماران بد حال بوده اند.
دکتر دل پیشه تاکید کرد: این در حالیست که 211 مورد نیز درمان در محل توسط پرسنل اورژانس انجام شده و مراجعات حضوری پایگاهی و درمان سرپایی نیز 17 هزار و 591 مورد بوده است.
وی در خصوص مشاهده شدن موارد مشکوک به بیماری های واگیر دار در زائران ورودی از کشور عراق افزود: تاکنون مواردی مشاهده نشده و افرادی که بدلیل تب بالا و سرما خوردگی به پایگاه های درمانی مراجعه کرده اند آدرس دقیق و شماره تلفن و نشانی آنها اخذ شده و نمونه خون آنها به آزمایشگاه ارسال می شود تا در صورت ابتلا به بیماری واگیردار به بخش قرنطینه اعزام شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اکنون در جاده های این استان بویژه مسیر تردد زائران از مرز مهران تا حمیل در فاصله هر پنج کیلومتر یک دستگاه آمبولانس مجهز اورژانس با کادر درمانی مستقر است.
دکتر دل پیشه اظهار کرد: در مجموع 97 آمبولانس در این جاده ها مستقر است که 57 آمبولانس متعلق به دانشگاه های علوم پزشکی دیگر استان های کشور است که بدستور وزیر بهداشت و درمان برای کمک رسانی در ایام منتهی به اربعین به ایلام آمده اند.
وی ادامه داد: همچنین 10 دستگاه اتوبوس آمبولانس مجهز همراه کادر درمانی مجرب نیز در جاده های استان ایلام مستقر هستند که سه دستگاه از این اتوبوس آمبولانس ها در پایانه مرزی مهران به زائران بیمار خدمات درمانی ارائه می دهند.
دکتر دل پیشه تاکید کرد: علاوه بر این یک فروند بالگرد اورژانس کشور نیز در بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان مرزی مهران مستقر و بصورت آماده باش است تا در صورت نیاز نسبت به انتقال زائران مصدوم و بیمار به دیگر مراکز درمانی مورد استفاده قرار گیرد
به گزارش ایرنا، بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر اربعین حسینی طی 10 روز گذشته از طریق مرزهای مهران، شلمچه و چزابه به کشور عراق سفر کرده اند که براساس اعلام رئیس ستاد اربعین کشور 55 درصد خروج زائران از مرز مهران بوده است.
7177/9002

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
انجام ماموریت غیرممکن نوزاد برای شکلات