سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بیش از 186 هزار نفر ساعت در نهاوند آموزش فنی و حرفه ای را فرا گرفتند


احداله ترکمان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مرکز آموزشی این شهرستان دارای 10 کارگاه آموزشی فعال در رشته های مکانیک، برق صنعتی ، الکترونیک ، اتومکانیک ، درودگری ، کارور plc ، جوشکاری ، برق ساختمان درجه یک ، لوازم خانگی و برق خودرو دارد.
وی با بیان این مطلب که این مرکز علاوه بر ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای در سایر مراکز نیز اقدام به برگزاری کلاس نموده است افزود: این مرکز به منظور توسعه آموزشهای مهارتی کلاسها آموزشی را در زندان، بهزیستی، بسیج و کمپ های ترک اعتیاد برگزار کرده و در مراکز روستایی نیز به صورت سیار اقدام به این کار نموده است.
ترکمان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون از تعداد 860 نفر برای شرکت در کلاسهای مختلف ثبت نام به عمل آمد و تعداد یک هزار و 352 گواهی نامه آموزشی دریافت کردند.
وی افزود: با استقبال خوبی که مردم برای فراگیری آموزشهای فنی و حرفه ای داشته اند تعداد 10 آموزشگاه آزاد برادران و 10 آموزشگاه خواهران نیز در رشته های قالی بافی، کامپیوتر، عمران، الکترونیک، طراحی دوخت، خدمات آموزشی، امور مالی و بازرگانی، مراقبت و زیبایی زیر نظر این مرکز در سطح شهر مشغول فعالیت می باشند.
وی گفت: مراکز آموزش فنی حرفه ای در ایجاد اشتغال پایدار نقش مهمی دارند و آموزش های که در این مراکز ارائه می شود نقش زیادی در بهبود زیر ساخت های جامعه دارند.
ترکمان افزود: آموزش های مراکز فنی و حرفه ای نقش مهمی در ایجاد اشتغال و کمک به اقتصاد خانواده ها دارد.
در حال حاضر دو مرکز فنی و حرفه ای ویژه برادران و خواهران در نهاوند کار آموزشهای مهارتی و حرفه ای را به داوطلبان ارائه می دهد.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان قرار دارد.
7525/6993

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
‫2 هزار نفر از کارکنان الیتالیا در استانه اخراج قرار گرفتند‬‎