سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پایان اجتماع ۶۰ کشورجهان برای همبستگی با انتفاضه قدس در لبنان/ جهاد علیه اسراییل ادامه خواهد یافت


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به بیروت،‌ اختتامیه سومین اجلاس جهانی همبستگی با فلسطین که به مدت دو روز در بیروت پایتخت لبنان در جریان بود شب گذشته برگزار شد.

 

صبح روز دوم این اجلاس با قرائت گزارش کمیته های رسانه ای ، مردمی ، حقوقی اغاز شد و سپس افراد داوطلب درباره برنامه آینده این اجلاس سخنرانی داشتند و پیشنهاد های خود را ارائه کردند.

در ادامه در جلسه بعد از ظهر جلسه اختتامیه به صورت رسمی با حضور همه شرکت کنندگان در این همایش برگزار شد.
در آغاز جلسه اختتامیه با یک ارتباط ماهواره ای و زنده اسماعیل هنیه نخست وزیر سابق فلسطین و معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس سخنرانی کرد. وی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این اجلاس گفت: حضور 300 میهمان از 60 کشور جهان و حمایت انان از انتفاضه مردم فلسطین به ما دلگرمی می‌دهد.
وی اشاره کرد آغاز انتفاضه قدس بار دیگر فلسطین را به اولویت منطقه و جهان اسلام تبدیل کرده است و یقین بدانید انتفاضه همه امکانات مبارزاتی خود را هنوز ارائه نداده است و در آینده دشمن اسراییلی را غافلگیر کرده و خواهد کرد.
در ادامه جلسه اختتامیه زیاد نخاله قائم مقام دبیرکل جنبش جهاداسلامی فلسطین به ایراد سخن پرداخت و تاکید کرد که اسراییل دشمن اول جهان اسلام است و همه امکانات باید در ارتباط با این اولویت بسیج گردد و انحراف از این راه خدمتی به این رژیم است.

در ادامه مجددا در یک ارتباط  زنده ماهواره ای کشیش عطاالله حنا ریس اسقف های روم ارتدوکس در قدس سخنرانی کرد. وی اعلام کرد که مردم فلسطین در این سرزمین ریشه چند هزار ساله دارند و در نهایت بر صهیونیست های مهاجم پیروز خواهند شد.
در ادامه شیخ نعیم قاسم قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان نیز به ایراد سخن پرداخت. وی نیز تاکید داشت که انتفاضه سوم نشان میدهد که فرایند جهاد در فلسطین همچنان ادامه دارد و انتفاضه موفق شده با نوع آوری مبارزاتی و وارد کردن نسل جدید از جامعه رویارویی معادله را تغییر دهد.

وی گفت : مقاومت در فلسطین چند باری است که اراده اسراییل را شکست داده است و پیروزی های دیگر محور مقاومت اعتباری برای این مقاومت به شمار می آید که همچنان کشور ایران در جبهه مقاومت محور و ثقل است.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان خطاب به ملت فلسطین گفت: نیازی نیست که یک فلسطینی با کسی باشد بلکه جهان باید با فلسطینی باشد تا از این طریق وجاهت و مشروعیت بگیرد.
معاون دبیرکل حزب‌الله گفت: تکفیری‌ها را در تمام مناطق در حال جنگ می‌بینیم الا فلسطین و یکی از آنها با اسرائیل نمی‌جنگد، آیا این بدان معنا نیست که آنها بخشی از طرح صهیونیست‌ها هستند؟
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شیخ نعیم قاسم در سومین همایش حمایت از فلسطین در بیروت گفت: راه حل فلسسطین سازش نیست بلکه پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی است.
 نعیم قاسم با اشاره به اینکه مسیر انتفاضه نباید با مذاکره و سازش منحرف شود، ابراز داشت که تمام موفقیت‌های مقاومت در خدمت فلسطین و منافع آن قرار دارد.
وی در ادامه افزود: تکفیری‌ها را در تمام مناطق می‌بینیم الا فلسطین و حتی یکی از  آنها با اسرائیل نمی جنگند، آیا این بدان معنا نیست که آنها بخشی از طرح صهیونیست‌ها هستند؟

معاون دبیرکل حزب الله همچنین به اقدام اخیر سعودی‌ها در حذف دو شبکه تلویزیونی المنار و المیادین از ماهواره عربست اشاره داشت و تصریح کرد که صدای این دو شبکه همچون موشک و خنجر بود که تلاش می کنند آنرا ساکت کنند.
در ادامه برنامه اختتامیه مجددا با ارتباط ماهواره زنده طاها قطمانی پدر شهید اشرقت که اخیرا در فلسطین به شهادت رسید سخنرانی کرد. وی ضمن خسته نباشید به شرکت کنندگان در این اجلاس اعلام کرد : معمولا فرزندان نام خود را از پدران خود می‌گیرند ولی در فلسطین پدران با فرزندان شهید خودشان معرفی می شوند. وی اشاره داشت اشرقت راهی را به سوی قدس بازکرده است برای اینکه دیگر مسلمانان بتوانند به این مسجد مقدس دسترسی داشته باشند.

در ادامه  خانم براهمی همسر شهید البراهیمی و عضو پارلمان تونس که ریاست حزب ملت تونس را برعهده دارد سخنرانی کرد.
وی گفت: هر کس با فلسطین است قطعا با تونس است و هرکس ضد فلسطین است امکان ندارد با تونس باشد.

براهیمی تصریح کرد: دشمن جنگ های متعدد و انحرافی به وجود اورده است تا ما از فلسطین غافل شویم ولی ما در پارلمان تونس بدنبال ان هستیم که لایحه ای را تصویب برسانیم که هرگونه عادی سازی با اسراییل را ممنوع سازد.
در ادامه شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت سخنرانی کرد.
وی اعلام کرد:همه گروه های ملی با فتنه و برنامه ریزی دشمن اسراییلی در محاصره بودند ولی این جوانان فلسطینی با اغاز انتفاضه خود دیوار های محاصره را برداشتند.
وی همچنین افزود: اسراییلی ها بخشی از جامعه فلسطینی را در خود ذوب کردند و تابعیت اسراییلی دادند اما با آغاز انتفاضه برخی از فلسطینی ها در تل آویو و بئر سبع و خضیر به نظامیان صهیونیسم حمله کردند و نشان دادند که برنامه های اسراییل شکست خورده است و ملت فلسطین دست از همبستگی و وحدت خود برنمی‌دارد.
وی گفت: انتفاضه یک معجزه اللهی است که  زندگی جامعه صهیونیسم را ناامن و تلخ کرده است. و این واقعیت نشان می‌دهد که پروژه صهیونیسم شکست خورده است و هر ان احتمال فروپاشی می‌رود.

در پایان اختتامیه اجلاس هدایایی به رسم یادبود به برخی از مجاهدان و قهرمانان جهاد علیه رژیم صهیونیستی و سازمانهای مردم نهاد و موسسه های حامی فلسطین اهدا شد.
از ایران نیز نمایندگان تعدادی از موسسات مردم نهاد حامی فلسطین از جمله جمعیت دفاع از ملت فلسطین،‌ اتحادیه نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری در این اجتماع حمایت از انتفاضه فلسطین حضور داشتند.

برنامه های نخستین روز اجلاس
سومین اجلاس همبستگی با فلسطین از روز سه شنبه در هتل الساحه بیروت پایتخت لبنان به میزبانی سازمان مردم نهاد بازگشت به فلسطین آغاز شد و بیش از 300 نفر از 60کشور جهان در این همایش حضور داشتند.
سومین همایش جهانی همبستگی با فلسطین با شعار همراه با انتفاضه قدس روز سه شنبه ساعت 9 صبح با حضور سازمان های مردم نهاد از بیش از 60 کشور به میزبانی کشور لبنان در هتل الساحه افتتاح گردید.
در ادامه جلسه افتتاحیه شخصیت های برجسته و اثرگذار سخنرانی داشتند. صلاح خواجه مسول سازماندهی میدانی انتفاضه در کرانه باختری بر ضرورت ادامه مقاومت و نقش جوانان تاکید داشت.

خانم نریمان تمیمی و دخترش که چندی پیش کلیپ تصویری آنان در درگیری با سرباز اسراییلی که پسرش را بازداشت کرده بود دنیا را تکان داد هم در روز افتتاحیه سخنرانی کردند.  اقای عرادات از اعضای جنبش فتح نیز از سخنرانان روز نخست این اجلاس بود.
وی از جهان خواست در جهت ازادی قدس کمک کنند و از سازمان های مردم نهاد خواست به دادگاه های بین المللی علیه جنایات اسراییل  شکایت کنند.

جوان دانشجوی فلسطینی: دست سید حسن را می بوسم

قوزمار از جوانان فعال انتفاضه فلسطین که در دانشگاه بیرزیت در کرانه باختری تحصیل می‌کرد در این اجلاس تاکید کرد که قرار داد اسلو سعی داشت اراده نسل جوان را از بین ببرد و به فلسطین از نهر تا بحراشاره داشت.
وی گفت که انتفاضه با توجه به امکانات محدود بدون پول و اموزش ادامه دارد. به گفته قوزمار علت تمرکز انتفاضه در قدس و الخلیل به خاطر نبودن عباس و دایتون است.
وی در پایان سخنرانی اش آرزو کرد که قدس و بحرین و یمن به زودی از دست ظالمان ازاد گردند. وی همچنین سید حسن نصرالله را سید مقاومت دانست و گفت دستش را می‌بوسد.
ابو عماد رامز از نیروهای جهادی فسطین نیز در نخستین روز اجلاس همبستگی با فلسطین با تاکید بر نسل جوان و وحدت جامعه فلسطینی و بر اهمیت برگزاری چنین اجلاس هایی در حمایت از فلسطین و انتقال واقعیت اخبار قصیه فلسطین نیز اشاره داشت.

انتهای پیام/

http://fna.ir/UJOVQQ


ویدیو مرتبط :
"جمعه خشم"؛ انتفاضه قدس ادامه می یابد