اعطای 740 میلیون تومان تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش‌بنیان همدان در نیمه اول امسال


سرپرست پارک علم و فناوری استان همدان با اشاره به ارائه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان دارای برگشت سرمایه و بازخورد بسیار قابل توجهی است.

به گزارش خبرنگار فناوری ایسنا منطقه همدان، دکتر "مجید کزازی" در نشست هم‌اندیشی شرکت‌های دانش‌بنیان استان با اشاره به نیازهای اساسی شرکت‌های دانش‌بنیان، عنوان کرد: مشاوره‌های تجاری‌سازی و بازاریابی، مشاوره‌های علمی و فنی، شرکت در نمایشگاه‌ها و فن‌بازار، درخواست تسهیلات، معرفی به سازمان‌های ذیربط، درخواست فضای استقرار اداری، درخواست فضای کارگاهی، معرفی سرمایه‌گذار و استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی از جمله این نیازهاست.

وی با بیان اینکه باید برای بازارهای شرکت‌های دانش‌بنیان نیز فکری شود، گفت: سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان دارای برگشت سرمایه و بازخورد قابل توجهی است.

کزازی در ادامه اظهار کرد: در شش ماهه ابتدای امسال 740 میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار شرکت‌های دانش بنیان استان قرار داده شد که این شرکت‌ها توانستند 16 میلیارد و 400 میلیون تومان فروش داشته باشند.

کزازی اضافه کرد: همچنین در این مدت، واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد استان در قبال 150 میلیون تومان که شرکت‌های دانش‌بنیان در اختیار آن ها قرار دادند، یک میلیارد و 300 میلیون تومان فروش داشتند که نشان‌دهنده بازدهی خوب این شرکت‌ها است.

وی در ادامه گفت: سایت پارک علم و فناوری استان تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا اواخر سال آینده باید هشت هزار مترمربع تحویل شرکت‌های دانش‌بنیان برای استقرار شود.

سرپرست پارک علم و فناوری استان همدان، با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری دارای ماموریت‌های مختلفی در حوزه نظارت و حمایت است، تصریح کرد: پارک علم و فناوری استان همدان، برنامه‌های خود را در هفت محور راهبردی شامل توسعه کمی و کیفی شرکت براساس پتانسیل‌های استانی، ارتقاء ساختار براساس خدمات، انتقال تجاری‌سازی، فناوری توسعه زیرساخت‌های عمرانی، توسعه زیرساخت‌های مدیریت سازمانی، گسترش تعامل‌های بین‌المللی و گسترش مراکز فناوری در سطح استان تدوین و تصویب کرده است.

وی به تعداد مراجعه‌کنندگان به شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره و عنوان کرد: در سال 90 تعداد 320 نفر و امسال 486 نفر به این شرکت‌ها مراجعه کرده‌اند و بیش از 80 درصد مراجعه‌کنندگان دارای تحصیلات عالی هستند.

کزازی اظهار کرد: براساس نظرات و ارزیابی‌ها، تعداد قابل توجهی از طرح‌ها شامل طرح شرکت‌ دانش‌بنیان، 32 طرح‌های مستقر در دوره رشد، 28 طرح مستقر در دوره پیش‌رشد و دو طرح در دوره کانون مورد ارزیابی قرار گرفته است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اعطای تسهیلات و تامین سرمایه با اعطای تولیدی