سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



طاهری: فوتبال از فوتبالی‌ها ضربه می‌خورد/ پرسپولیس 12 پرونده دارد، 2 تا را حل‌ کرده‌ایم


سرپرست باشگاه پرسپولیس تاکید کرد که یک باشگاه زیان‌ده نباید مشمول مالیات شود زیرا مالیات برای زمانی است که سودی وجود داشته باشد. او هم‌چنین از 12 پرونده‌ای سخن گفت که علیه پرسپولیس تشکیل شده است.

به گزارش ایسنا، علی اکبر طاهری مدیرعامل پرسپولیس در نشست خبری‌ای که در باشگاه پرسپولیس برگزار شد گفت: ابتدا باید بگویم با توجه به شرایط تیم ما، عمده بحث ما درباره معضلات باشگاه، تامین موارد مالی است. یک مقداری بحث‌های تیم را با برانکو حل کردیم. به جمعه بندی‌های خوبی رسیدیم ولی در نهایتا تامین کننده حرکت ما، بحث‌های مالی است. دائم به دنبال این تفکر بودیم که برای باشگاه باید شرایط درآمدزایی رقم بزنیم. ما مشکلات زیادی را داشتیم ولی به کمک باشگاه هواداری، به درآمدزایی اولیه رسیدیم و توانستیم کار را تا حدی جلو ببریم. کسانی که عضو این درآمدزایی می‌شوند می‌توانند از خدماتی بهره ببرند.

او افزود: در حال ارائه خدماتی به هواداران هستیم؛ مثل استفاده از فروشگاه‌های زنجیره‌ای که هواداران می‌توانند از آنها استفاده کنند. برای بازی‌های آینده هماهنگ کردیم کسانی که عضو باشگاه هواداری هستند، به جز بازی داربی که شرایط خاصی دارد، در سایر بازی‌هایی که میزبان هستیم، بدون پرداخت وجهی مردم بتوانند به ورزشگاه بیایند. این موارد مدل‌هایی است که در تمام دنیا صورت می‌گیرد. نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم این است که این بحث، زمان‌بر است تا اعضای ما بیشتر شوند. یک بخشی از کارهای باشگاه مربوط به مسائل جاری است. این مسئله شامل تیم بزرگسالان، تیم ب و پایه است و ان‌شاءالله در آینده در سایر رشته‌ها خواهد بود. از طرفی دیگر ما به دنبال سرمایه‌گذاری هستیم تا درآمدزایی خود را بیشتر کنیم.

مدیرعامل پرسپولیس اضافه کرد: تا این لحظه نتوانستیم در سرمایه‌گذاری موفق باشیم. در معوقات مشکل داریم و دچار عدم توازن هستیم. یکی از مسائلی که همیشه گفتم، این است که برخی از معوقات به بیمه، بازیکنان و وضعیت خود باشگاه است. باشگاهی که خودش زیان‌ده بوده، باید مالیات بدهد و این در حالی است که مالیات زمانی است که سودده باشید. با این‌ حال بر اساس قانون، مشمول قانون مالیات هستیم. یک بخشی از مالیات هم مالیات تکلیفی است. این مسائل ما را دچار مشکل کرده است. یک بخشی از معوقات، تعهداتی است که ما به بازیکنان گذشته داشتیم. همچنین تعهداتی به یک سری شرکت از قبل داشتیم که از حساب‌های ما پول برداشت کردند. با این‌ حال در حال تهیه لوایح مورد نیاز هستیم تا شکایت‌های مربوطه را به مراجع بدهیم تا حق و حقوق باشگاه را بگیریم.

طاهری ادامه داد: بخش دیگری از کار، بحث معوقاتی است که به مسائل بین المللی و بازیکنان خارجی گذشته بر می‌گردد. این مسئله فرآیندی دارد که باید آنها را بپردازیم چراکه این مسئله می‌تواند پروانه حرفه‌ای گری را لغو کند یا به کسر امتیاز بیانجامد. یکی دو مورد از این قضیه خیلی خطرساز بود ولی حل‌شان کردیم. خواص در این مواقع خیلی به ما کمک کردند تا مشمول جریمه‌ها و تنبیهات کمتری شویم. همین الان احکام جدید زیادی به ما داده شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 12 پرونده داریم که دو تا از آنها را حل کردیم و با یکی دیگر هم توافق کردیم تا قسطی پرداخت کنیم. همه این‌ها در وضعیت باشگاه و در روند درآمدزایی ما اثر می‌گذارد. امیدوارم با این توجهی که عزیزان‌مان یعنی هواداران دارند، کارها پیش برود. خیلی از عزیزان به ما کمک کردند. در واقع بدون اینکه اسم‌شان آورده شود، به ما کمک کردند. همین الان هم عزیزانی هستند که به ما کمک می‌کنند که از آنها تشکر می‌کنم. اینها نشان دهنده این است که پرسپولیس دارایی‌ای قوی‌ای دارد. یک گروه چند 10 میلیونی هستیم که با کمک به یکدیگر جلو می‌رویم.

طاهری در مورد شکایت 15 میلیارد تومان از شرکتی در دوبی نیز گفت: پرسپولیس خیلی مظلوم واقع شده است. البته از شما می‌خواهم این را تیتر نکنید. جوری ننویسید که ذهن هواداران مشوش شود. در زمان گذشته یک شرکتی را در امارات ثبت کردند و آن شرکت آمده با شرکت پرسپولیس قرارداد بسته است. بعد از مدتی کار می‌خوابد و آن شرکت همچنان فعالیت خودش را دارد. شکایتی از آن طرف طرح می‌شود که شما نگذاشتید کار صورت بگیرد و در نهایت دفاع خوبی نشده است و به محکومیت باشگاه منجر شده است. این مسئله دنبال نشده و در نهایت جریمه 15 میلیاردی قطعی می‌شود. ما از طرق قانونی پیگیری کردیم و ماهیت مسئله در حال حاضر زیر سوال است. الان در حال پیگیری هستیم و شما هم دعا کنید تا حل شود.

او در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به نگرانی هواداران پرسپولیس جهت کسر امتیاز از این تیم چیست نیز گفت: تا همین الان که در خدمت شما هستم، جلوی کسر 18 امتیاز را گرفتیم. چند پرونده را پرداخت کردیم. کسی هم خبردار نشد. اکنون از 12 مورد، 3 تا را حل کردیم. این قول را می‌دهیم که ان‌شاءالله کسر امتیاز نشود و پشتوانه ما بعد از خدا هواداران هستند که به ما کمک می‌کنند.

مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا برای حفظ برانکو برنامه بلند مدت دارد نیز بیان کرد: برنامه بلند مدت داریم و قطعا در این برنامه برانکو نقش موثری دارد. یکی از چیزهایی که ما را اذیت می‌کند، مقطعی بودن برنامه هاست. وقتی کار بلند مدت باشد، بازیکنان با یک روحیه بزرگ می‌شوند. بسیاری از اسطوره‌های فوتبال ما در همین قالب شکل گرفتند. بایستی از روزمرگی به برنامه‌های بلند مدت برویم. این کارها را می‌کنیم و داشتن برانکو خیلی می‌تواند به ما کمک کند. برنامه‌هایی با او ریختیم که هرگاه مدون شد، آن را اعلام می‌کنیم.

وی درپاسخ به سوالی درباره حواشی اطراف تیمش هم گفت: در هفت تا هشت ماه اخیر، حساسیتم نسبت به این مسئله را نشان دادم. همه ما در مسائل حاشیه‌ای مقصر هستیم. همه ما باید به یکدیگر کمک کنیم. همیشه گفتم که باید نظم داشته باشیم. هیچ وقت نظری روی نظر دیگران نخواهم داشت. اگر این مسئله را رعایت کنیم، حواشی کم می‌شود. گاهی اوقات، خود رسانه‌ها هم مقصر هستند؛ مثلا بعضی وقت‌ها می‌بازیم و شاید ناراحت باشم و چیزی از روی عصبانیت بگویم. معتقدم فوتبال، از فوتبالی‌ها ضربه می‌خورد و باید مواظبت کنیم.

او درباره کمیته انضباطی باشگاهش گفت: مشاوره‌های زیادی گرفتیم و در نهایت در جلسه‌ای که با دوستان در کمیته پیشکسوتان داشتیم، پایه‌ای را در کمیته انضباطی ایجاد کردیم. وقتی از ابتدای تیر در پرسپولیس حضور پیدا کردم، این آیین نامه را مصوب کردیم و با اصلاحاتی اجرایی کردیم.

طاهری در پاسخ به سوالی درباره مطالبات جاری باشگاهش نسبت به بازیکنان و کادر فنی تیمش و اینکه گفته می‌شود تنها 20 درصد مطالبات را تاکنون پرداخت کرده است هم اظهار کرد: نمی‌دانم این عدد را از کجا آوردید. اگر عدد ندارید، بگویید تا من به شما عدد بدهم. چیز بسته و پنهانی نداریم. چند آمار را باید بگویم. مثلا در بخش کادر مربیگری‌مان باید بگویم که این عزیزان از سال گذشته بودند. این عزیزان مبلغ ناچیزی از فصل قبل گرفته بودند و ما همه آنها را پرداخت کردیم. امسال هم همین کار را انجام می‌دهیم. آنها از قرارداد پارسال‌شان 40 درصد گرفته بودند و الان 60 درصد باقی مانده را پرداخت کردیم و 60 درصد امسال را هم دادیم. بازیکنان ما هم چیزی بالای 40-50 درصد را گرفتند و مطالبات آنها را هم دادیم، به جز یک نفر که می‌خواستم به نوعی او را تنبیه کنم. تلاش می‌کنیم مطالبات بازیکنان را تا 60 درصد در روزهای آینده پرداخت کنیم. بازیکنان ما خیلی با اخلاق هستند. ما در پرداخت‌ها سعی می‌کنیم عدالت داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اعتصاب بازیکنان پرسپولیس و اینکه چرا او به اشتباه گفته تیمش در آن روز تمرین کرده و در ضمن چرا دفاع جانبدارنه‌ای از طارمی داشته و اساسا چرا ضدخبرنگاران است هم به صحبت پرداخت و گفت: این صحبت شما نشان می‌دهد بحث شخصی داریم. دنبال این نباشید مرا به چالش بکشید و هر توهینی که بخواهید بکنید. من آن شب نگفتم تیمم تمرین کرده است. گفتم برانکو گفته بهتر است بازیکنان تمرین نکنند چون احتمال آسیب دیدگی بالاست. اینکه درباره طارمی می‌گویید من به گرشاسبی چه گفتم، باید بگویم که شما آنجا بودید که شنیدید؟ طارمی با یکی دو خبرنگار برخورد داشته است و عذرخواهی هم کرده است. همانجا هم گفتم شاید بچه‌ها مشکلی داشتند و از ناراحتی چیزی گفتند. بعضا عکس العمل‌ها بر این اساس است و نباید به حساب دیگری گذاشته شود. طارمی بازیکن آرامی است. حالا اینکه عدم صداقت من کجاست، خودتان پیدا کنید.

طاهری درپاسخ به سوالی درباره جلسه‌اش با تاج درباره حق پخش هم گفت: بحث ما با تاج در جلسه‌ای که داشتیم درباره تبلیغات محیطی بود. بخشی از درآمد ما از این مسئله بود که این اتفاق رخ نداد.

مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد به کارش ادامه دهد تا برنامه بلند مدتش را اجرایی کند نیز اظهار کرد: یک بحث شما تضمین به اجراست که ما آنها را در حال حاضر انجام می‌دهیم. با اجرایی کردن این برنامه‌ها، نقاط ضعف را پیدا می‌کنیم و آنها را ترمیم می‌کنیم. اینکه من تا کی هستم، باید بگویم حتی نمی‌دانم تا کی زنده هستم. مهم این است که برنامه باشد. نقد این برنامه‌ها خیلی مفید است. شما عزیزان می‌دانید در این زمینه به ما کمک کنید. نمی‌توانم بگویم تا کی هستم. در حال حاضر یک مجری هستم و ان‌شاءالله با سازماندهی ایجاد صورت گرفته، کارها پیش برود.

وی درباره پیشنهاد یک میلیون دلاری برانکو و برنامه‌اش درباره تمدید قرارداد این مربی هم عنوان کرد: اینکه برانکو پیشنهاد دارد، چیز جدیدی نیست و او چندین پیشنهاد تا حالا داشته است. ان‌شاءالله با تعاملات صورت گرفته، قرارداد او را تمدید می‌کنیم تا همه از نگرانی در بیایند.

طاهری درباره بازیکنان تیمش و قرارداد آنها بیان کرد: ما با خود برانکو در این باره صحبت کرده‌ایم. ما حتی به دنبال ایجاد تیم ب هستیم تا دیگر بازیکن به این شکل نخریم. صحبت‌هایی با برانکو درباره نقاط ضعف تیم داشته‌ایم که در صورت نهایی شدن آنها را اعلام می‌کنیم.

وی درباره ممنوع الخروجی بنگستون و اومانیا بیان کرد: ما در این‌باره چیز رسمی‌ای نگرفتیم با اینحال این مشکلات را حل می‌کنیم.

مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این سوال که برنامه‌اش برای بلیت فروشی استادیوم‌ها برای سال بعد که در اختیار باشگاه‌ها است و اینکه تبلیغات محیطی هم در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌گیرد یا نه اظهار کرد: از بازی استقلال خوزستان گفته‌ام که یکی از اهداف ما این است که مجری برگزاری بازی‌ها خود ما شویم. ما به دنبال رسیدن به تعریف واقعی باشگاه‌ها هستیم. در این خصوص باید بگویم که الزامات قانونی را سازمان لیگ انجام می‌دهد. اینکه ما بلیط داربی را 5 هزار تومان بگذاریم و بازی غیرداربی را هم 5 هزار تومان بگذاریم در هیچ جا دنیا نیست. هر بازی شرایط و حساسیت خودش را دارد. این به نوع نگاه ما به باشگاه‌داری بر می‌گردد. دوستان در سازمان‌های مختلف تلاش می‌کنند و من منکر این نمی‌شوم ولی من به خود تاج هم گفتم که ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم. بحث تبلیغات محیطی هم همین است. من ورزشگاه را اجاره می‌کنم برای یک بازی، طبیعتا همه حقوق مادی و معنوی‌اش در آن زمان مال ماست. از دم درش تا داخل ورزشگاه می‌توانم درآمدزایی کنم. ما در مورد بازی با تراکتورسازی، چون خیلی چیزها دست ماست، به هوادارانمان سرویس می‌دهم.

وی گفت: ما به دنبال این هستیم که افرادی که با خانواده می‌آیند در یک جای خاص قرار بگیرند. وقتی کار دست خودم باشد این کارها را می‌توانم بکنم. ما باید به این سمت برویم. البته اینجا سازمان‌های دیگری مثل صدا و سیما هم درگیر هستند که باید با آنها مذاکره کنیم و به نتیجه برسیم.

طاهری در پایان و در پاسخ به این پرسش که آیا با برانکو برای فصل بعد توافق کرده است، گفت: با او توافق اولیه کرده‌ایم که برای سال بعد برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
احترام فوتبالی /دقایق زیبا و تماشایی ستارگان فوتبال(12)