ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



پورعلی‌گنجی: حضور ژاوی یکی از دلایل انتخاب السد بود/ فوتبال در همه جای دنیا سخت است


به گزارش خبرگزاری فارس، مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع ملی‌پوش فوتبال کشورمان از لیگ چین جدا شد و برای ادامه دوران فوتبال خود راهی قطر شد. هر چند که اتفاق بزرگتر از حضور مدافع ایرانی در لیگ ستارگان این است که مرتضی با ژاوی ستاره سال‌های نه چندان دور تیم ملی اسپانیا و بارسلونا همبازی شده است.

پورعلی‌گنجی امروز با حضور در محل باشگاه السد قطر قرارداد دوساله‌ای را با این باشگاه امضا کرد تا رسما بازیکن این تیم شود.

پورعلی‌گنجی قرار است با شماره 5 این تیم را همراهی کند.

گفت‌وگوی خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس‌ با مدافع جدید السد قطر را در زیر می‌خوانید:

فارس: پس از چند روز مذاکره سرانجام به السد پیوستی. حالا یک اتفاق بزرگ هم برای تو رخ داده است و اینکه سرانجام با ژاوی هرناندز ستاره‌ای که خیلی از ایرانی‌ها دوست دارند حتی او را از نزدیک ببینند همبازی شده‌ای. در این خصوص صحبت می‌کنی؟

طبیعتا بودن ژاوی در السد یکی از دلایلی بود که من خواستم این تیم قطری را انتخاب کنم اما مطمئنا موارد مهم‌تری در این انتخاب دخیل بود. از این انتخاب خوشحالم و امیدوارم مثل دوران حضور در تیم تیان‌جن‌تدا چین بتوانم دوران موفقی را در باشگاه قطری تجربه کنم و امیدوارم بتوانم در فوتبال هم یک پله صعود کنم و قدم رو به جلویی را بردارم.

فارس: به خاطر برخی مسائل حضور بازیکنان ایرانی در کشورهای عربی دشواری‌هایی را برای آنها به همراه دارد. تو فکر می‌کنی با این وضعیت چه اندازه شانس موفق شدن در قطر را داری؟

طبیعتا فوتبال در همه جای دنیا سخت است و آنهایی که فوتبال بازی می‌کنند این مسائل را به خوبی می‌دانند. حالا می‌خواهد کشور خودمان باشد یا چین یا اروپا و کشورهای عربی. به عنوان یک بازیکن خارجی در لیگ یک کشور خارجی به خاطر انتظارات بالایی که وجود دارد به بازیکن فشار می‌آید و این شرایط در همه جای دنیا وجود دارد، اما من امیدوارم بتوانم در السد هم موفقیت‌های گذشته در چین و ایران را تکرار کنم.

فارس: ارتباط با بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ ستارگان قطر و حضور آنها تا چه اندازه می‌تواند کمک حالت باشد؟

در هر صورت بازیکنان بزرگ کشورمان در قطر هستند و بازیکنانی مثل نکونام، شجاعی، دژاگه، منتظری، فولادی و محمد نوری که می‌توانم از حضور این دسته از بازیکنان ایرانی استفاده کرده و تجربه لازم را از آنها ببرم. مطمئنم آنها نیز با آغوش باز در این راه به من کمک خواهند کرد تا بتوانند موفق باشند.

فارس: السد یکی از بزرگترین تیم‌های قطر است و همواره طی سال‌های اخیر قدرت‌نمایی خوبی در لیگ قطر داشته است. با این حال این تیم امسال با 14 امتیاز اختلاف نسبت به صدر جدول در رده چهارم قرار دارد. فکر می‌کنی تا چه اندازه بتوانی در راه قدرت‌نمایی دوباره این تیم به آنها کمک کرده و موفق باشی؟

برای انتخاب السد تحقیقات و مطالعات زیادی را داشتم و متوجه شدم که این تیم بزرگترین تیم قطر است و حالا که در رده چهارم قرار دارد چیزی از شایستگی‌هایش کم نمی‌شود. من هم سعی می‌کنم با توانایی‌هایم به این تیم کمک کنم تا در جدول روند صعودی را پیش گرفته و بالاتر بروند.

فارس: به عنوان سوال پایانی در مورد جزئیات قراردادت صحبت می‌کنی؟

قرارداد من دو ساله است و گزینه‌ای در آن وجود دارد که در صورت داشتن پیشنهاد از یک تیم خوب اروپایی بتوانم با پرداخت یک مبلغ خاصی از السد جدا شوم. امیدوارم بتوانم پرچم کشورم را بالا ببرم و هواداران را سربلند کنم.

انتهای پیام/ر

 

http://fna.ir/2EWXNI


ویدیو مرتبط :
‫تماشاگر // پورعلی گنجی در فوتبال ایران یا اروپا؟‬‎