سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



الله‌داد: دولت حتماً در واردات از چین تجدیدنظر کند


به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرتضی الله داد در گفتگوی تلویزیونی گفت: چین طرف اول مبادلات اقتصادی ایران است و کاهش ارزش یوان قطعا صادرات چین به ایران را افزایش خواهد داد لذا در این بخش باید در سیاستگذاری ها برای واردات کالا از چین در کوتاه مدت حتما تجدید نظر شود.

وی در تشریح شرایط به وجود آمده در بازارهای مالی و آثار آن بر اقتصاد جهانی گفت: آنچه که در بازاهای بورس از چین آغاز و منجر به کاهش هشت درصدی شاخص ها شد، موجب شد تا تقریبا همه آنچه را که در شش هفت ماه گذشته به دست آورده بودند از دست بدهند.

این کارشناس اقتصاد بین الملل افزود: چین دومین اقتصاد بعد از آمریکاست، و اصطلاحا در اقتصاد بین الملل گفته می شود وقتی اقتصادهای بزرگ عطسه می کند، اقتصادهای کوچک سرما می خورد، بنابراین اثر مشکل بورس چین را امروز در اروپا و امریکا می بینیم .

وی افزود: ما امروز شاهد کاهش شاخص ها در بورس نیویورک بودیم، همزمان قیمت نفت هم کاهش یافت.

الله داد خاطرنشان کرد: در این شرایط  سرمایه گذاران بورس سعی می کنند ریسک خود را کاهش دهند و سرمایه خود را از بورس خارج کنند لذا ما شاهد کاهش ارزش ارزهای اسیایی هستیم.

وی گفت: در این شرایط  قیمت طلا هم روند رو به رشدی پیدا کرده و قیمت هر اونس طلا به 1100 دلار رسیده است .

وی با اشاره به هم زمانی سقوط بورس و قیمت نفت و چشم انداز اقتصاد جهانی در سال 2016  افزود: الان این تحولات حتی بانک مرکزی امریکا را هم نگران کرده است  بعد از اینکه مقدار کوچکی معادل 25صدم درصد نرخ بهره را کاهش دادند دیگر افزایش دیگری برای ان متصور نیستند.

الله داد افزود: همگان شاهد بودیم اقتصاد اروپا بعد از بحران مالی  سال 2008 تاکنون نتوانسته اند قد راست کنند به طوری که هیچ یک از اقتصادهای بزرگ اروپا نتوانستند رشد یک سه تا چهار درصدی را تجربه کنند  بنابراین، این کاهش قطعا اثری نه به شدت سال 2008  در اقتصاد جهان خواهد داشت.

وی افزود: اگر مسئولان پول چینی برای  جبران بخشی از اثار این کاهش شاخصها چاره اندیشی نکنند باید در انتظار دوره جدیدی از رکود در اقتصاد جهانی باشیم.

این کارشناس اقتصاد بین الملل گفت: کشورهای بزرگ صنعتی که بخش بزرگی از سرمایه گذاری ها را انجام داده اند از این شرایط زیان بیشتری خواهند کرد به طور مشخص تولید کنندگان کالاهایی که مواد اولیه است مثل نفت در این کاهش قیمت متضرر خواهند شد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
همه چیز درباره واردات از چین