مسابقات قهرمانی ورزش‌های زورخانه‌ای آفریقا با مدیریت ایرانی


دومین دوره مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی قهرمانی آفریقا با مدیریت و هدایت کادر ایرانی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، ورزشکاران 10 کشور آفریقایی در بخش تیمی و 8 کشور در رشته های انفرادی در این دوره از رقابت ها حضور دارند. بیش از 100 ورزشکار از قاره آفریقا از جمله نمایندگان کشورهای کنیا، آفریقای جنوبی، موزامبیک، اوگاندا، بنین، تانزانیا، کنیا، نیجریه، غنا، زیمباوه موریتانی، زامبیا و کاتوایور با هم رقابت می‌کنند.

8 نفر از بهترین های ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشورمان شامل مربی، داور، مرشد و کادر اجرایی مسؤلیت برگزاری این دوره را بر عهده دارند.

دومین دوره مسابقات ورزش های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی قهرمانی آفریقا در رشته هنرهای فردی شامل سنگ، کباده، میل بازی، میل سنگین، چرخ چمنی، چرخ تیز و کشتی پهلوانی و ورزش‌های تیمی از 13 دسامبر برابر با 23 آذر به مدت دو روز در آدیسابابا مرکز اتیوپی برگزار می‌شود.

فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه‌ای با عنوان IZSF به ابتکار ایران در سال 82 با ریاست کشورمان آغاز به کار کرد و هم اکنون مقر این فدراسیون که 80 کشور از پنج قاره در آن عضو هستند در تهران است.

مسابقات قهرمانی آفریقا هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و نخستین دوره آن در سال 2011 همزمان با بازی‌های آفریقایی در شهر موپاتو موزامبیک برگزار شده بود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مشق فرهنگ پهلوانی در ورزش زورخانه‌ای کهن ترین ورزش ایرانی