محمود گودرزی : فدراسیون فوتبال فرقی با سایرین ندارد


وزیر ورزش در برنامه ورزش و مردم مدعی شد که برای فدراسیون فوتبال مانند فدراسیون های دیگر سرپرست انتخاب خواهند کرد. این اظهانظر وزیر ادامه جنگ تعیین سرپرستی برای فدراسیون فوتبال است. نبردی که کفاشیان برای حضور تا انتخابات تلاش می کند و وزیر تلاش خواهد کرد نماینده خودش را برای اجرای انتخابات سرپرست فدراسیون قرار ندهد.

عصرایران - وزیر ورزش در برنامه ورزش و مردم مدعی شد که برای فدراسیون فوتبال مانند فدراسیون های دیگر سرپرست انتخاب خواهند کرد. این اظهانظر وزیر ادامه جنگ تعیین سرپرستی برای فدراسیون فوتبال است. نبردی که کفاشیان برای حضور تا انتخابات تلاش می کند و وزیر تلاش خواهد کرد نماینده خودش را برای اجرای انتخابات سرپرست فدراسیون قرار ندهد.

مصاحبه وزیر ورزش با برنامه ورزش و مردم البته حاوی نکات مهمی به غیر از فدراسیون فوتبال هست که مورد توجه خبرگزاری ها قرار گرفته 

در مورد فوتبال آرام آرام تصمیم می گیریم

اساس‌نامه فعلی فدراسیون فوتبال درباره انتخاب سرپرست سکوت کرده است و معمولا جایی که در آن سکوت شده به عرف نگاه می‌کنند. قوانین فدراسیون‌های بین المللی هم به گونه‌ای است که رویکردشان نفی قوانین داخلی کشورها نیست و به قوانین داخلی احترام می‌گذارد. اکنون نیز بین قوانین داخلی ما و فدراسیون بین المللی تعارضی وجود ندارد.باید ببینیم در قوانین ما چه اختیاراتی برای وزارت ورزش دیده شده است. اما به هر حال ما طبق روال عمل می‌کنیم و نزدیک انتخابات فدراسیون فوتبال که شدیم، آرام آرام تصمیم‌گیری می‌کنیم.

پرسپولیس و استقلال آرام خصوصی می شوند

این دو باشگاه هر سال با بدهی انباشته روبه‌رو بودند. در دو سال گذشته که قصد واگذاری استقلال و پرسپولیس را داشتیم، بین 70 تا 75 میلیارد تومان بدهی داشتند اما در سال 94 پرسپولیس کمکی نخواست و استقلال هم 25 میلیارد تومان کمک گرفت. امیدوارم هواداران و علاقه‌منوان و همه کسانی که دلسوز این دو باشگاه هستند،‌کمک کنند تا این دو باشگاه بتوانند در فضایی آرام کار کنند.

مجلس در مورد گزارش کمیسیون اصل 90 پاسخ بدهد

اصل تفکیک قوا این حق را برای قوه مقننه و قوه قضاییه قائل شده است که مسوولیت نظارتی خود را انجام دهند و مجلس خودش باید درباره تهیه این گزارش و معیارهای درنظر گرفته شده پاسخ بدهد. اما ما خوشنود نیستیم که اگر در ورزش مفسده‌ای وجود داشته باشد چرا که از ابتدا شعار ما شعار ورزش پاک و معنوی بود و بسیاری از فدراسیون‌ها هم این کار را انجام دادند.: البته تنها به این موضوع اکتفا نشده است و به صورت دوره‌ای همه فدراسیون‌ها حسابرسی می‌شود. در این دو سال اخیر بیش از سه بار هر فدراسیون مورد ارزیابی مالی قرار گرفته است. اگر اشتباهی باشد بررسی و تذکر داده می‌شود و موضوع پایش می‌شود. در مورد فوتبال هم در دولت قبل کمیسیون اصل 90 گزارشی تهیه کرد که مربوط به تیم مدیریتی قبلی و مربوط به دولت قبلی است که از برخی از افراد دعوت به عمل آورده و احتمالا با توجه به مشکلاتی که وجود داشت و مستنداتی که دارند مباحثی را منتشر کردند و بعد از ارجاع قوه قضاییه ورود می‌کند و سره و از ناسره جدا می‌شود و برخورد قضایی انجام خواهند داد. آن چه به ما مربوط می‌شود بررسی‌های دوره‌ای است و فوتبال هم از این موضوع جدا نیست. اگر ما هم در فوتبال مکتوب و مستند به مسائلی برسیم آن را به مراجع قضایی اعلام می‌کنیم و با کنترل‌هایی که انجام خواهیم داد در جهت رسیدن به پاکی حرکت می‌کنیم.

پروژه های ورزشی

بدو ورود 4300 پروژه ناتماتم در کشور کلنگ زده شده بود ولی اعتبارات کافی برای آن وجود نداشت. ما باید برای پیشرفت کار دنبال جذب منابع می‌بودیم. 550 پروژه تا پایان سال 94 افتتاح می‌شود. از این تعداد 450 پروژه تا این لحظه افتتاح شده است. سال گذشته هم حدود 450 پروژه افتتاح شد. در مجموع حدود هزار پروژه بهره‌برداری می‌شود که البته تعدادی از آن‌ها فانتزی و تعدادی فاخر و بزرگ است. برای مثال مجموعه ورزشی سمنان منتظر افتتاح رئیس جمهور است. پروژه میانرود و شاهرود و ... نیز در حال تکمیل است که هر کدام سالن‌های بزرگی دارد که درون آن سالن‌ها و اماکن کوچکتر است.این پروژه‌ها بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواست که با استفاده از 300 میلیارد تومان از کمک‌های مردمی و خیریه و استفاده از ماده 88 و واگذاری منابع توانستیم این تعداد پروژه را به اتمام برسانیم. امیدوار هستیم با جذب منابع از سایر بخش‌ها و با تاکید دکتر روحانی برای واگذاری به بخش خصوصی این پروژه‌ها را تمام کنیم.

حداکثر توان برای ورزش

ما در سال 92 و 93 رتبه سوم در بین موسسات داشتیم. امسال در بین وزارت خانه‌ها و سایر موسسات هفتم و هشتم هستیم. بخشی از این هم برای دیر پر شدن فرم‌های ارزیابی است. این نمره دولت به ما است. ما هم حتما نمره خوبی به خودمان می‌دهیم اما با توجه به محدودیت‌های مالی دولت توانستیم تا حدی ماموریت خود را با توجه به اعتبارت انجام دهیم. سعی کردیم تعهد جدید ایجاد نکنیم. بدهی‌های انباشته از گذشته را بدهیم. حتی المقدور تاکنون ظرفیت‌های خوبی درورزش داشتیم که از آن استفاده کردیم. 85 میلیارد دریافت کردیم و 250 میلیارد تومان هزینه کردیم. این نشان می دهد که از حداکثر توان استفاده کردیم.

8 مدال المپیک

از نظر آماری خوشبینانه ترین حالت کسب هشت مدال در بازی های المپیک 2016 برزیل برای کاروان ایران است.یک سال است که ستاد عالی بازی های المپیک تشکیل شده است و روسای فدراسیون ها در جلسات این ستاد مشکلات، برنامه ها، نیازها و بسیاری از موضوعات دیگر را ارائه می کنند و وزارت ورزش و جوانان نیز توصیه های خود را خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
صحبت های گودرزی در خصوص فدراسیون فوتبال