سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آنچه انفجار هسته‌ای چرنوبیل بر سر پریپیات آورد


آنچه انفجار هسته‌ای چرنوبیل بر سر پریپیات آوردمیزان/ انفجار راکتور هسته‌ای در سال 1986 میلادی در شهر "پریپیات"، آن را به سرزمینی مخوف و غیرقابل سکونت تبدیل کرد که همچنان پس از 30 سال دست نخورده باقی مانده است.

به گزارش "دیلی میل"، انفجار اتفاقی راکتور شماره 4 نیروگاه هسته ای "چرنوبیل"، واقع در ناحیه شمالی اوکراین، منجر به تخلیه 120 هزار نفر از ساکنان این منطقه در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) سال 1986 میلادی شد. شهر متروکه پریپیات در اوایل دهه 70 قرن با هدف سکونت خانواده های کارکنان نیروگاه هسته ای اوکراین بنا گردیده بود.
اکنون پس از گذشت سی سال، سطوح بالای اشعه های رادیواکتیو این منطقه را همچنان و تا هزاران سال دیگر نیز غیرقابل سکونت کرده است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
مروری برحادثه نیروگاه هسته ای چرنوبیل