علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



دو میلیون برگ سند دفاع مقدس لرستان در حال از بین رفتن هستند


به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه شنبه شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان در دفتر استاندار لرستان تشکیل شد و هفت کمیته فرهنگی در خصوص هماهنگی برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس لرستان تشکیل شد.

شکرالله کهزادی معاون پژوهشی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه لازم است دانشگاه ها در بحث محتوا سازی مسائل فرهنگی به بنیاد حفظ آثار کمک کند اظهار داشت: به عنوان مثال در بحث دانشنامه مداخل زیادی در استان وجود داشته بطوریکه حدود هزار مدخل ورودی برای دانش نامه های استانی وجود دارد.

دو میلیون برگ سند دفاع مقدس لرستان در حال از بین رفتن هستند

وی به طولانی شدن زمان ساخت پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان اشاره کرد و بیان داشت: از زمان ساخت این پروژه سه معاون عمرانی عوض شده است لذا با توجه به اینکه طرح های این پروژه مصوب شده اند نمی توان در آن ها تغییری ایجاد کرد.

معاون پژوهشی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه دو میلیون برگ سند دفاع مقدس استان در حال از بین رفتن هستند افزود: بنا به گزارش وزارت کشور از سال ۶۸ تا ۷۲ شش استان بیشترین تخریب در بمباران ها را داشته اند که اسناد لرستان در این گزارش ها تحریف شده است.

کهزادی افزود: در این گزارش اشاره شده که دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و تجاری استان در زمان جنگ از بین رفته است در حالیکه بنا بر گزارش ما ۱۶ هزار واحد مسکونی استان در دوران جنگ از بین رفته است.

راه دسترسی مناسبی برای جاده باغ موزه لرستان تعریف شود

شهردار خرم آباد نیز در این جلسه به اقدامات شهرداری در خصوص مشارکت در حفظ آثار دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: طی امسال پردیس شهیدان رحیمی و شهید توکل مصطفی زاده توسط شهرداری خرم آباد ساخته شد.

یحیی عیدی بیرانوند افزود: هفته گذشته تمثال شهدای ماسور و چند تمثال شهید دیگر در بلوار علوی ساخته شد.

وی به نامگذاری سالن ورزشی شهرداری خرم آباد به نام شهید حشمت الله بیرانوند و سالنی دیگر به نام سالن شهید آشناگر اشاره کرد و گفت: اهداء لوح تقدیر به ۷۰ خانواده شهدا، اعزام خانواده شهدا به مشهد مقدس و تقدیر از نیروهای ایثارگر و جانباز از دیگر اقدامات شهرداری خرم آباد در حوزه دفاع مقدس بوده است.

شهردار خرم آباد با تاکید بر اینکه لازم است راه دسترسی مناسبی برای جاده منتهی به باغ موزه دفاع مقدس لرستان تعریف شود اضافه کرد: راه دسترسی فعلی این مکان نامناسب بوده و در آینده مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

عیدی بیرانوند یادآور شد: با توجه به اینکه درختانی که در محل باغ موزه دفاع مقدس لرستان واقع شده اند از نوع کاج بوده و امکان جابجایی آن ها وجود ندارد مجبور به قطع آن ها هستیم لذا شهرداری خرم آباد می تواند مجوز قطع آن ها را دریافت کند.

لرستان در ساخت باغ موزه دفاع مقدس از بسیاری استان ها عقب تر است

جانشین فرمانده سپاه لرستان با بیان اینکه با گذشت ۲۸ سال از جنگ و علی رغم شایستگی مردم لرستان در جنگ نسبت به دیگر استان ها عقب هستیم عنوان کرد: ایجاد باغ موزه دفاع مقدس یکی از مطالبات جدی خانواده های شهدا و ایثارگران است که در این زمینه از بسیاری استان ها عقب بوده و زمان را از دست می دهیم.

سردار حبیب الله توکلی با اشاره به اینکه استان خوزستان ساخت پنج باغ موزه دفاع مقدس را در دستور کار قرار داده و در این زمینه از لرستان بسیار جلوتر است عنوان کرد: بسیاری از مرزهای حساس کشور در دست لرستانی هاست و مسیر دفاع مقدس از سوی مردم این خطه هنوز ادامه دارد لذا باید با احداث باغ موزه لرستان دین خود را نسبت به شهدا و پیشکسوتان و رزمندگان ادا کنیم.

جانشین فرمانده سپاه لرستان اضافه کرد: با توجه به اینکه امروز دشمن ما را از جنبه های مختلف مورد تهدید قرار می دهد لازم است روحیه انقلابی، مجاهدت، ایثارگری و شهادت طلبی را دائما در کشور ترویج دهیم.

سردار توکلی گفت: جمع آوری آثار و اسناد مرتبط با حوزه دفاع مقدس را می توان از دستگاه های مختلف استان طلب کرد و نقش زنان و روحانیون، بمباران شهرها و ... را نیز می توان برای بنیاد حفظ آثار تعریف کرد.

وی یادآور شد: در استان های دیگر موضوع پایان نامه های دانشگاهی به موضوعات جنگ از جمله نقش مهندسی در جنگ و نقش مخابرات در جنگ اختصاص یافته بطوریکه برای انجام این پایان نامه ها هزینه های پرداخت می شود که لازم است این موضوع در دستورکار استان لرستان نیز قرار گیرد.


ویدیو مرتبط :
سند دخالت 64 کشور در 8 سال دفاع مقدس (بسیار بسیار زیبا)