داعش هلاکت معاون بغدادی را تایید کرد


گروه تروریستی داعش برای نخستین بار به کشته شدن «ابوعلی الانباری» نفر شماره دو خود اعتراف کرد.

گروه تروریستی داعش برای نخستین بار به کشته شدن «ابوعلی الانباری» نفر شماره دو خود اعتراف کرد.

به گزارش مهر به نقل از شبکه سومریه، گروه تروریستی داعش برای اولین بار به کشته شدن «ابوعلی الانباری» سرکرده بارز خود که گفته می شود نفر شماره دو این گروه پس از ابوبکر البغدادی است، اذعان نمود. داعش در عین حال به جزئیات کشته شدن وی اشاره ای نکرده است.

داعش بر تعدادی از عملیات‌های خود که روز شنبه در سوریه و عراق انجام داده، نام «غزوه شیخ ابوعلی الانباری تقبله الله» را گذاشته است. این نامگذاری اصولا برای اعلام مرگ یک عضو ارشد صورت می‌ گیرد.

پیش بینی می شود که «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش یا سخنگوی او «ابو محمد عدنانی» پیامی را در تمجید از الانباری منتشر کنند.

الانباری القاب دیگری همچون «حجی ایمان»، «ابوعلاء العفری» و «ابوعلاء قرداش» داشته و پیش از این نیز مقامات عراقی و یا آمریکایی چندین بار از کشته شدن وی خبر داده بودند.

برخی گزارش ها حاکی است الانباری قبلا معلم فیزیک بوده و از سال ۱۹۸۰ به گروه های تروریستی پیوسته است. همچنین گفته می شود که وی یکی از فرماندهان ارتش بعث عراق بوده است.

وی اواخر سال ۱۹۹۰ به افغانستان رفته و سال ۲۰۰۰ با باز گشت به سلیمانیه در شمال شرقی عراق به گروه موسوم به «انصارالاسلام» پیوست. وی سپس در سال ۲۰۰۴ به شاخه تشکیلات القاعده در عراق ملحق شد و تحت فرماندهی «ابو مصعب الزرقاوی» به کار خود ادامه داد.

وزارت کشور عراق پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در عملیات ویژه ای که پس از زیر نظر گرفتن تحرکات ابوعلی الانباری، معاون اول ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش در هنگام ورود به منطقه‌ای در مرزهای سوریه صورت گرفت، نیروی هوایی مستقیما آنها را هدف قرار داد.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نیز در کنفرانس خبری خود اعلام کرده بود که نفر شماره دو داعش در جریان یک حمله هوایی توسط نیروهای آمریکایی در سوریه کشته شد.


ویدیو مرتبط :
معاون اصلی ابوبکر بغدادی رهبر داعش در عراق کشته شد