علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



۷۵ میلیون آمریکایی در دام کولاک و یخبندان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یاهو نیوز، کولاک و توفان شدید همراه با بارش برف سنگین شامگاه جمعه نواحی شرقی ایالات متحده را در بر گرفت. بنا بر گزارش‌ها ساکنان ۱۵ ایالت شرقی و همچنین واشنگتن پایتخت ایالات متحده از ساعت‌ها پیش در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

بر اساس اعلام هوا‌شناسی آمریکا، پیش بینی می‌شود جبهه هوای سردی که از روز جمعه آغاز شده، با وزش باد تند و بارش حدود ۳۰ تا ۹۰ سانتی‌متر برف همراه شود.

بنا بر گزارش‌ها با اعلام وضعیت اضطراری در شش ایالت شرقی آمریکا ادارات دولتی و مدارس از ظهر جمعه تعطیل شده و حدود ۶۳۰۰ پرواز نیزدر بسیاری از فرودگاه‌ها لغو شده است. تا کنون مرگ هفت تن در جریان حوادث رانندگی در برف سنگین در جنوب شرق آمریکا گزارش شده است.

با اعلام شرایط اضطراری مردم بسیاری از مناطق برای ذخیره کردن آب و مواد غذایی به سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌ها هجوم برده‌اند. کولاک شدید زمستانی در شرق ایالات متحده، با بارش برف سنگین به واشنگتن، پایتخت آن کشور رسیده است؛ انتظار می‌رود این کولاک به یکی از سهمگین‌ترین توفان‌های زمستانی در واشنگتن تبدیل شود.

بنا بر پیش‌ بینی‌ ها ممکن است تا ۸۰ سانتی‌متر برف در واشنگتن ببارد و سرعت باد به ۸۰ کیلومتر در ساعت برسد. از شدت باد تا بعد از ظهر روز شنبه، سوم بهمن، به وقت واشنگتن کاسته نخواهد شد. پس از واشنگتن، کولاک با نیم‌متر برف به سوی فیلادلفیا و نیویورک خواهد رفت و شهرداری نیویورک از ساکنان شهر خواسته است از رفت‌ و آمدها و سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

نزدیک به ۶۳۰۰ پرواز در روزهای جمعه و شنبه، دوم و سوم بهمن‌ماه، به وقت آمریکا، به ویژه به مقصد یا از مبدا فرودگاه‌هایی در نیویورک و فیلادلفیا لغو شده‌است. دست‌کم ۷ هزار پرواز دیگر نیز در روز جمعه، با تاخیر انجام شده‌است.

الکس سوسنوفسکی، یک کارشناس آب‌وهوا به خبرگزاری رویترز گفته است کولاکی که اکنون به واشنگتن رسیده، ممکن است رکورد بارش برف در سال ۲۰۱۰ را بزند و شدت آن به اندازه توفان زمستانی سهمگین سال ۱۹۲۲ با ۷۰ سانتی‌ متر برف باشد.


ویدیو مرتبط :
مستند شکار یک جاسوس آمریکایی شکارچی در دام