سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تصویب یک فوریت لایحه "شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتی" در مجلس


تصویب یک فوریت لایحه "شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتی" در مجلس

خانه ملت/ نمایندگان مردم در خانه ملت، یک فوریت لایحه شفاف سازی منابع مالی و هزینه‌های نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا را به تصویب رساندند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه 2 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه شفاف سازی منابع مالی و هزینه‌های نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا با یک فوریت آن موافقت کردند.

براین اساس نمایندگان با 104 رأی موافق، 68 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در جلسه با دو فوریت آن مخالفت کردند.

گفتنی است یک فوریت لایحه مذکور به رأی گذاشته شد که نمایندگان با 162 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در مجلس با آن موافقت کردند.

گفتنی است حسین‌علی امیری به عنوان نماینده دولت در توضیح این لایحه گفت: لایحه شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتی ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در جلسه ای با دستور وزیر کشور و در راستای تذکری برای پیشگیری از ورود پول های ناپاک به انتخابات مطرح شد که البته در جلسه‌ای دیگر با دعوت نمایندگان مجلس توضیحاتی در این خصوص ارائه شده بود.

وی افزود: لایحه شفاف سازی هزینه‌های انتخابات بر مبنای مطالعات تطبیقی در 8 کشور جهان انجام گرفته است، این لایحه با توجه به سوابق در وزارت کشور و آسیب شناسی‌های انتخاباتی تهیه شده است.

امیری با یادآوری اینکه براساس سوابق موجود در وزارت کشور گاها در خصوص هزینه‌های انتخاباتی مشکلاتی در مناطق به وجود آمده، گفت: در این لایحه از ظرفیت دستگاه‌های مختلف و نظرات کارشناسی وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه و بانک مرکزی استفاده شده است.

وی با تاکید بر اینکه لایحه شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتی به طور واقع بینانه تهیه شده، گفت: رویکرد لایحه محدودگرایانه نیست، بلکه کاملا براساس ایجاد شفافیت است.
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
مخالفت نمایندگان مجلس با دو فوریت لایحه شفاف سازی منابع