نظر یک کارشناس درباره کیفیت مبلمان ایرانی


دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون در خصوص کیفیت مبلمان تولیدی داخل کشور گفت: بخش قابل ملاحظه‌ای از تولیدات ایرانی در حوزه مبلمان منزل دارای پتانسیل صادراتی هستند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، رامین سمیع زاده در نمایشگاه برترین‌های مبلمان منزل و دکوراسیون اظهار کرد: کسانی که از این نمایشگاه بازدید می‌کنند متوجه این کیفیت و توانایی می‌شوند اما این کافی نیست و عملا این محصولات در عرصه بین‌المللی حضور موثری ندارند. اگرچه در خیلی از حوزه‌ها از جمله بخش صنعت مبلمان از فرصت‌های دوره‌های تحریم به شایستگی استفاده نکردیم حداقل بایستی در شرایط پساتحریم از فرصتهای بدست آمده استفاده کنیم.

وی افزود: در شرایط بسیار حساس امروزی یعنی پساتحریم، ما احتیاج به یک مربع فعال و کارآمد داریم که از چهار رکن دولت، بنگاه های اقتصادی، تشکل ها و دانشگاه ها تشکیل شده است. این چهار رکن باید بتوانند با یک تعامل هدفمند و سیستماتیک، متعهدانه و مسئولانه نسبت به طراحی و تدوین استراتژی‌ها و نیز پیگیری‌های اجرایی اقدام کنند که اگر غیر از این شود، خصوصا در این شرایط که زمان، ارزش خیلی بالایی پیدا کرده، هزینه این فرصتهای از دست رفته را غیر از بنگاه‌های اقتصادی عملا مردم می‌پردازند و این چهار رکن باید در این زمینه پاسخگو باشند.

گفتنی است، ششمین نمایشگاه برترین‌های مبلمان منزل و دکوراسیون (هدکس 2016) از امروز - 12 دی ماه - آغاز شده و تا جمعه - 18 دی ماه - پذیرای علاقه‌مندان در بازار مبل ایران خواهد بود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مبلمان بی کیفیت