علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



خان‌طومان آزاد خواهد شد/ ایران خواهان سیستم دفاع موشکیS۴۰۰ نیست


به گزارش خبرنگار مهر، در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید مصطفی بدرالدین که در دفتر حزب الله لبنان در تهران برگزار شد، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرایط منطقه، شرایط بحرانی و پیچیده ای است. یک توطئه بسیار عمیقی را آمریکایی ها با همکاری اسرائیل و سعودی ها شکل دادند و به صورت عمومی می توان گفت در پی ضربه زدن جدی به مقاومت هستند.

وی افزود: آنها با بکارگیری افراد متعصب و جاهلی که امکان مزدور شدن آنها در مقابله با جهان اسلام است و با کشتن بی رحمانه زنان و کودکان، تلاش می کنند منطقه را به سمت خودشان بکشانند و جریان اسلام ناب را کمرنگ کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: در نقطه مقابل آن شاهدیم که فرزندان اسلام با همه وجودشان در عرصه دفاع حضور پیدا کرده اند. افرادی مثل شهید بدرالدین که امروز برای ایشان مراسم گرفته ایم، از جمله افرادی است که در این صحنه حضور پیدا کرده است.

سردار دهقان تاکید کرد: دشمنان تصور می کنند که اگر ترور شهیدی را بزرگ جلوه دهند، با وجود اینکه همه شهدا بزرگ هستند، می‌توانند خلل و خدشه ای در نیروهای مقاومت به وجود آورند، اما تجربه تاریخی به ما گفته است که هر شهیدی که در عرصه نبرد در مقابله با دشمن خونش به زمین ریزد، به تعداد قطرات خون او و حتی بیشتر، جای او را افرادی مثل او یا بهتر از او پر خواهند کرد.

وی، شخصیت شهید بدرالدین را مجاهدی نستوه، فرماندهی قوی، جنگاوری دلاور و یک حزب اللهی کامل توصیف کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص شرایط منطقه اظهار داشت: شرایط منطقه، شرایط جنگ است، جنگ هم که فعلا مستمر است. زمانی که بحث آتش بس مطرح شد، این پیش بینی را ما می کردیم که قرار است فرصتی باشد برای جریان های تکفیری که با توجه به اینکه قوای زیاد و انسجام درونی‌شان نیز از بین رفته بود، این فرصتی بود که آنها را تجهیز و حمایت معنوی کنند و به اصطلاح به آنها فرمان مجدد حمله را صادر کنند.

وی ادامه داد: مقاومت سوریه نسبت به آتش بس پایبند بود و همین جریان تروریستی که زیر پرچم جبهةالنصره جمع شده‌اند، آتش بس را شکستند و به خان‌طومان حمله کردند. باور ما بر این نکته است که خان‌طومان را رزمندگان اسلام پس خواهند گرفت.

سردار دهقان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران خواهان سیستم دفاع موشکی S۴۰۰ از روسیه است؟ پاسخ داد: خیر، ما به دنبال چنین چیزی نیستیم.


ویدیو مرتبط :
شهدای شب یلدا شهدای خان طومان / روایتی عاشقانه از فتح خان طومان سوریه