سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دادگاه اروپا: رومانی 776 هزار دلار غرامت به قربانیان انقلاب پرداخت کند


دادگاه اروپا: رومانی 776 هزار دلار غرامت به قربانیان انقلاب پرداخت کندایرنا/ دادگاه عالی حقوق بشر اروپا روز سه شنبه به دولت رومانی دستور داد مبلغ 776 هزار دلار به خانواده های 45 قربانی انقلاب ضد کمونیستی سال 1989 این کشور پرداخت کند که به حکومت «نیکلای چائوشسکو» رهبر این کشور، پایان داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از بخارست نوشت: بر اساس این حکم، هر یک از شاکیان باید 15 هزار یورو (معادل 17 هزار و 300 دلار) دریافت کنند.
بر اساس این گزارش، نهادها و سازمان های مدافع حقوق بشر از رومانی به دلیل تحقیق نکردن در باره انقلاب ضد کمونیستی که منجر به سرنگونی چائوشسکو شد، انتقاد کرده اند که در آن یک هزار و 104 نفر که عمدتا تظاهرکنندگان غیرمسلح بودند، براثر اصابت گلوله نیروهای نظامی و امنیتی، کشته شدند.
باتوجه به اینکه بسیاری از کمونیست های سابق توانستند پس از انقلاب ضد کمونیستی جایگاه و مقام خود را در نظام قضایی و سیاسی این کشور حفظ کنند، به صورت جدی درباره رخدادهای دوره انقلاب این کشور، تحقیقی صورت نگرفته است.
در حالی که دفتر دادستانی کل رومانی در ماه اکتبر 2015 اعلام کرد که تحقیق درباره انقلاب بایگانی شده است، کفیل دادستانی کل، هفته گذشته گفت که تحقیق در این باره باید از سرگرفته شود.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
محکومیت یک شرکت آمریکایی به پرداخت غرامت ب یک زن مسلمان