علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



سنگاپور در طرح توسعه پارک علم و فنآوری قزوین مشارکت کند


به گزارش خبرنگار مهر، یوسف گرجی ظهر پنجشنبه در دیدار سفیر سنگاپور با استاندار قزوین اظهارداشت: با حمایت دولت خوشبختانه ایجاد پارک های علم و فنآوری در کشورمان با شتاب قابل قبولی شکل گرفته و تاکنون ۳۶ پارک در سراسر کشور راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: با تاسیس این پارکها تاکنون ۳۳۵۰ شرکت دانش بنیان با حضور ۲۴ هزار متخصص و پژوهشگر در زمینه توسعه علمی مشغول کار شده اند که در این راستا قزوین با یک پارک و هشت مرکز رشد و دایر کردن ۵۳ شرکت و ۲۶ شرکت دانش بنیان و ۱۳۰ واحد آرندی جایگاه خوبی برای خود ایجاد کرده است.

رئیس پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین یادآورشد: شرکت های دانش بنیان امروزه می توانند به نیازهای علمی کشور پاسخ دهند و عمده نیازهای تخصصی کشور تو سط همین شرکت ها تامین می شود و فعالیت بسیار خوبی در پارک ها و دانشگاهها و مدارس آغاز شده که آینده امیدوارکننده ای را نوید می دهد.

گرجی گفت: ظرفیت های دانشگاهی و علم و فنآوری در استان قزوین به گونه ای است که می تواند برای شرکت های خارجی هم جذاب باشد و ما آمادگی داریم برای توسعه فعالیت های پارک علم و فنآوری از توانمندی هیئت سنگاپوری استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: سایت پارک علم و فناوری امام خمینی قزوین با ۳۰ هکتار مساحت آماده سرمایه گذاری خارجی برای توسعه است لذا از سفیر سنگاپور وهیئت همراه دعوت می کنیم ضمن بازدید از این پارک ظرفیت موجود را مورد ارزیابی قرار دهید.

اسفندیاری مدیرعامل سازمان فنآوری و اطلاعات شهرداری قزوین گفت: شهرداری قزوین در توسعه شهری ماموریت ویژه ای دارد که در این راستا آماده است برای توسعه صنعت سبز و اجرای طرح های فنآورانه از تجربه شرکت های سنگاپوری استفاده کند.

وی بیان کرد: بوستان ۱۴۰۰ هکتاری باراجین قزوین در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد و برای ساخت دهکده IT در این مرکز آماده همکاری با هیئت های سنگاپور هستیم.

رهیقی مدیر پروژه شتابگر ملی هم با ارائه گزارشی از وضعیت اجرای این طرح در خصوص استفاده از تجارب علمی شرکت های سنگاپوری در ساخت شهرک های تحقیقاتی اعلام آمادگی کرد.


ویدیو مرتبط :
فتوکلیپ پارک علم و فناوری استان قزوین