ایستگاه پایانی جشنواره سی‎وچهارم با نمایش 5 فیلم/ پنجشنبه سیمرغ‎دارها معرفی می‎شوند


مراسم اختتامیه جشنواره سی و چهارم فیلم فجر عصر پنجشنبه 22 بهمن در برج میلاد برگزار می‎شود و در آن برگزیدگان بخش های مختلف معرفی می شوند.

عصرایران - سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در حالی به روز پایانی خودش رسیده است که کاخ جشنواره در روز 21 بهمن میزبان نمایش 5 فیلم خواهد بود. فیلم های کارنامه بنیاد کندی، اینجا کسی نمی میرد، گاهی، سیانور و به دنیا آمدن، 5 فیلمی هستند که در روز پایانی جشنواره در برج میلاد به نمایش در می آیند.

صبح روز نهم با نشست های خبری چند فیلم آغاز شد. مانی حقیقی ، کارگردان فیلم سینمایی «اژدها وارد می شود» با بیان اینکه وقتی فیلمی بر اساس واقعیت ساخته می شود، دیگر سنبل و نماد در آن جایی ندارد، گفت: از بیان سمبل و نماد در سینما بیزارم. او و عواملش در این نشست در مورد این فیلم کنجکاوی برانگیز با اهالی رسانه به صحبت پرداختند.

روز گذشته نیز برج میلاد میزبان نمایش 5 فیلم از بخش های مستند، هنر و تجربه و سودای سیمرغ بود. ظهر روز سه شنبه با نمایش مستند بهروز نورانی پور در ساعت 14 آغاز شد. در بخش هنر و تجربه نیز فیلم سینمایی سگ و دیوانه ی عاشق به کارگردانی علی محمد قاسمی روی پرده رفت. در بخش سینمای ایران نیز لاک قرمز به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی اکران شد.

اما دو فیلم کنجکاوی برانگیزی که روز نهم جشنواره در برج میلاد اکران شد نیز خانه ای در خیابان چهل و یکم به کارگردانی حمیدرضا قربانی، دستیار سابق اصغر فرهادی و فیلم دیگر خشم و هیاهو از هومن سیدی بود. اصغرفرهادی شب گذشته برای دیدن فیلم دستیار سابقش به کاخ جشنواره آمده بود.

اتفاق مهم دیگری که روز گذشته رخ داد اعلام اسامی نامزدهای دریافت سیمرغ جشنواره در بخش های مختلف بود. نکته ای که واکنش های متعددی را در پی داشت. هیات داوران سودای سیمرغ متشکل از ابوالحسن داوودی، محمد داودی، مجتبی راعی، سید جمال ساداتیان، منوچهر شاهسواری، مهدی فخیم زاده و نیکی کریمی نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین را در بخش های مختلف را معرفی کرده اند که در آن «ابد و یك» ، «امكان مینا» و «ایستاده در غیار» ركوردارند.

ابد و یك روز در 10 رشته، امكان مینا در 9 رشته، ایستاده در غبار در 8 رشته، دختر در 7 رشته، بادیگارد در 6 رشته، آخرین بار كی سحر را دیدی 5 رشته،  خشم و هیاهو در 5 رشته، نفس در 5 رشته، اژدها کی وارد می شود؟ در 4 رشته، لانتوری و به دنیا آمدن در 3 رشته نامزد دریافت جایزه در بخش های مختلف هستند.

همچنین شب گذشته مسئول ستاد انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران اخبار رسانه ها درباره درصد آرای فیلم های مردمی را تنها گماه زنی عنوان کرد و گفت: نتایج نهایی در اختتامیه اعلام می‌شود.

علی آشتیانی پور درباره انتشار برخی اخبار پیرامون فیلم برگزیده از نگاه تماشاگر و درصد آرای مأخوذه هر فیلم، گفته بود: رأی گیری برای 23 فیلم سینمایی حاضر در جشنواره فیلم فجر مانند شب های گذشته ادامه دارد و آرای اخذ شده هر روز، تا ساعات اولیه روز بعد در حال شمارش است. همچنین رأی گیری تا پایان روز چهارشنبه 21 بهمن ماه، ادامه دارد و شمارش آرا تا اواسط روز 22 بهمن ادامه پیدا می کند و قاعدتا پیش از این تاریخ هیچ آمار دقیقی وجود ندارد.

مراسم اختتامیه جشنواره سی و چهارم فیلم فجر عصر پنجشنبه 22 بهمن در برج میلاد برگزار می‎شود و در آن برگزیدگان بخش های مختلف معرفی می شوند.


ویدیو مرتبط :
دریافت سیمرغ بلورین سی ویکم جشنواره فیلم فجر حمید فرخ نژاد بازیگر نقش اول مرد برای فیلم استرداد