ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



جواد خیابانی: رای نیاورم دوباره برمی گردم و فوتبال گزارش می کنم!


ورزش > مدیریت ورزش - گزارشگر معروف صدا و سیما می گوید از شوخی هایی که مردم در فضای مجازی با او می کنند، ناراحت نمی شود.

سعید اكبری - خبرگزاری خبرآنلاین / ثبت نام جواد خیابانی برای انتخابات مجلس، یكی دو روزی سوژه ورزش ایران بود. خیابانی كه مدت‌هاست گزارش های فوتبالش با انتقادات زیادی مواجه شده، این بار می‌خواهد از سازمان صدا و سیما به مجلس كوچ كند تا در این نهاد قانون گذار ایفای نقش داشته باشد. جواد خیابانی در این مصاحبه درباره دلایلش حضور در انتخابات مجلس حرف می‌زند.

*چی شد اصلا به این فکر افتادید که در انتخابات شرکت کنید؟

کاملا مشخص است. احساس کردم شاید با حضور خودم بتوانم با ارتباطاتی که می توانم برقرار کنم و اتفاقاتی که در این 20سال گذشته رخ داده و نگاه مثبتی که همه به خصوص مسئولان رده بالای شهرها استان ها و دولت  به من دارند و اعتمادی که به من وجود دارد، بتوانم کمک خوبی به شهرم داشته باشم.

*احساس وظیفه کردید؟

من فکر می کنم همه احساس وظیفه می کنیم از شمایی که قلم به دست می گیرید و می نویسید تا منی که یک مدت با میکروفون این کار را می کردم و فراتر از میکروفون با عنوان و قانون گذاری و ارتباطاتی که برقرار می شود این کار را انجام می دهم.

*فکر می کنید چقدر شانس دارید که رای بیاورید؟

هیچ کس ناامید نیست هیچ مربی فوتبالی تیمش را ارنج نمی کند که برود و در زمین ببازد همه برای پیروزی به زمین می روند ما هم امیدواریم با کمک مردم پیروز شویم.

*چقدر شما در این سالها با سیاست آشنا بودید و چقدر اطلاعات دارید؟

من تحصیلات خودم جامعه شناسی است و نمی تواند دور از سیاست باشد. کلا من فضا را سیاسی نمی بینم و فکر می کنم نماینده مجلس خصلتی که دارد این است که از نظر اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، ایجاد امکانات و... بیشتر یک پست قانونگذاری است و من خیلی فضای آن را سیاسی نمی بینم. سیاست متعلق به دولت و حکومت و خط فکری کلی کشور است.

*نماینده های مجلس در این سالهای گذشته همیشه درگیر سیاست بوده اند.

من خودم را درگیر نخواهم کرد. سیاست ما همان چیزی است که ولایت کشور و مقام معظم رهبری تعیین می کند و رئیس جمهور تعیین می کند. سیاست ما منطبق با سیاست های وزارت امور خارجه و کاملا تببین شده است. من موظف نیستم راجع به سیاست های کشورم حرف بزنم اما می توانم راجع به رفاه مردم شهرم، اجتماع شهرم، امکاناتی که بای در شهرم برقرار شود و قوانینی که در شهرم برای بهبود وضعیت معاش مردم شهرم و کشورم باید وضع شود صحبت کنم.

*یک سوالی که وجود دارد این است که وضعیت معاش مردم شاید خود شما هم احساس کرده باشید یک مقدار مردم مشکل پیدا کرده اند. شاید یک نمونه اش را خودتان هم آشنایی داشته باشید همین بحث استادیوم رفتن مردم است. بعضی ها شاید همان 15هزار تومان پول بلیط را هم نداشته باشند که به استادیوم بروند.

به هر حال ما در کشور دچار مسائلی بودیم که خوشبختانه با تدبیر مسئولان حکومتی آن مسائل دارد برطرف می شود و با رفع کامل آن مسائل و مشکلات وضعیت اقتصادی مردم بهتر خواهد شد. این اتفاق در حال رخ دادن است و من فکر می کنم آینده خوبی را برای کشور هم از نظر اقتصادی و هم از نظر معیشتی خواهیم دید. من خودم از خانواده خیلی معمولی هستم، پدرم کارگر جهاد کشاورزی و مادرم خانه دار بود زندگی آنچنان متمولی نداشتم و زندگی خیلی معمولی تقریبا مثل 80-85درصد مردم داشتم و خیلی کامل مردم را درک می کنم و می دانم مسائل و مشکلاتی دارند و وظیفه ما همین است که وقتی می توانیم به عنوان خدمتگزاران و نمایندگان آنها این کارها را بکنیم چرا نکنیم؟ من دیروز هم در یک مصاحبه گفتم اگر تغییری در رفتار من دیده شده اگر بعد از این اتفاق حساب بانکی همیشه خالی من پر شد و اگر اتفاقات دیگری در زندگی من افتاد مردم حق دارند هر چه دلشان می خواهد بگویند. اما به من این اجازه را بدهند تا بتوانم به عنوان کسی که می تواند کمکشان کند کمک کنم. مردم همه جلو و در صف هستند نماینده همیشه نباید جلودار باشد می تواند از پشت سر نگاه کند و آنها را حمایت کند. من اعتقاد ندارم که نماینده باید رهبر مردم باشد یا من جلو بروم آنها پشت سر من بیایند. مردم همه باید بروند که راه را بلدند و می توانند بروند ما هم آن گوشه کنار در آن صفی که وجود دارد می توانیم برای آنها کارهایی را انجام بدهیم. من مطمئنم می توانم و توانایی این را دارم که در حد قانونی خودم کاری کنم. الان اینها را به عنوان یک کاندیدا نمی گویم به عنوان یک شهروند می گویم چون الان تبلیغات ممنوع است و من حق ندارم درباره کاندیداتوری حرف بزنم. الان به عنوان یک مخاطب و چون شما زحمت کشیدید تماس گرفتید حرف می زنم. همیشه احساس من این است که همه باید کنار هم باشیم چون خدا وقتی انسان را خلق می کند همه یک جور آفریده می شوند و همه انسان هستند. هیچ جا به انسان چیز دیگری نمی گویند. انسانیت همه جا هست. و ما هم در ایران همه یک جور آفریده شدیم و امیدوارم این تساوی، یک جور بودن و ... برسد به هر حال تفاوت هایی هست نمی گویم همه باید یک جور باشند. ولی امیدوارم فاصله ها و تضاد طبقاتی یک مقدار کمتر شود و همه مردم بتوانند از همه امکانات کشور استفاده کنند.

*مستقل شرکت کردید؟

بله. من اصلا هیچ موضع سیاسی ندارم و احساس می کنم فقط برای تعیین منطقه و مرتبه اجتماعی، سیاسی، رفاهی، ورزشی و فرهنگی شهرم شرکت می کنم.

*گزارشگری را چه می کنید؟

الان هم گزارشگر می شوم فرقی نمی کند. آن موقع گزارش فوتبال داخلی یا خارجی را به گوش مردم می رساندم الان گزارش عملکردم را به سایر نماینده ها یا دولت محترم می رسانم.

*پس اگر رای بیاورید با دنیای گزارشگری خداحافظی می کنید.

طبیعی است اگر بشود و مردم محبت کنند به من اعتماد کنند این اتفاق بیافتد حداقل این است که به مدت چهار سال نخواهم بود.

*اگر رای نیاورید ادامه می دهید؟

بله.

*کاندیداتوری شما خیلی در فضای مجازی سر و صدا کرده در جریان هستید؟

کم و بیش دوستانی هستند که کمک می کنند و مشاوره می دهند و به من می گویند خودم خیلی ندیدم اما دوستانم گفتند چه اتفاقاتی می افتد. دیروز هم گفتم خیلی از این موضوع خوشحال هستم و به همه آنهایی که چه خوب چه بد می گویند یا می نویسند احترام می گذارم.

*در همین فضای مجازی بعد از یک سری از گزارش هایتان انتقادهایی از شما شد. مثلا در بازی استقلال و صبا شما حتی نمی دانستید آقای پورحیدری در بیمارستان است.

من فقط صدای تماشاگران را شنیدم و اطلاع نداشتم که ایشان بیمارستان است. فکر نمی کنم خیلی مورد مهمی بوده باشد یعنی واقعا من منصور پورحیدری را نمی شناسم؟ من فقط صدای تماشاگران را شنیدم و گفتم بله تماشاگران منصور پورحیدری را تشویق می کنند یک باره یادم افتاد که ایشان در بیمارستان است. در آن وضعیت و شرایطی که ما داریم نمی شود همه چیز را دید. یک لحظه احساس کردم دارند منصورخان را تشویق می کنند همان لحظه یادم آمد و عذرخواهی هم کردم. موضوع را کتمان نمی کنم. بله اشتباه کردم اما همان لحظه عذرخواهی کردم. اما متاسفانه آن لحظه که به دو ثانیه هم نکشید من عذر خواستم را کسی نمی بیند فقط نیمه خالی لیوان را می بینند. 94دقیقه حرف می زنی در این تایم 10ثانیه اشتباه می کنی و فقط همان ده ثانیه بولد می شود به آن 93دقیقه و 50ثانیه توجه نمی کند.

*یا در مورد صادقی شما در گزارش گفته بودید سمت نیمکت نرفت ولی در عکس ها آمده بود که کنار پرویز مظلومی با دسته گل ایستاده بود.

من اول بازی را اصلا ندیدم دوستان به من آن طور اطلاع دادند. اگر این جوری هم بوده آفرین به امیرحسین صادقی که رفته من همینجا از او عذرخواهی می کنم. امیرحسین یکی از بااخلاق های فوتبال ما است.

*احساس می کنید این جو اینطور به وجود می آید که یک عده منتظر هستند شما در گزارشتان یک اشتباه کنید این فضا را به وجود بیاورند؟

دیگر که قرار نیست گزارش کنم ولی خب فکر می کنم محبت مردم است. دوست دارند با من بیشتر شوخی کنند من از شوخی های آنها ناراحت نمی شوم و فکر می کنم اینها اشتباهاتی است که همه دارند. خود دوستانی هم که این شوخی ها را با من می کنند میکروفون دست بگیرند من در نود دقیقه ده ثانیه اشتباه می کنم مطمئن باشید آنها 89دقیقه و 50ثانیه اشتباه می کنند. هیچ کس بی ایراد نیست همه ایراد دارند این هم ایراد من است به خاطر این ایراد از همه شما و مردم عذرخواهی می کنم.

*منظورتان گزارشگرهای دیگر که نیست؟

دوستانی که این شوخی ها را با من می کنند را می گویم. اولا من از شوخی‌های مردم در فضای مجازی ناراحت نیستم، همه را هم حلال می کنم. چون می بینم بعضی جاها می گویند خیابانی شما را حلال نمی کند نه اصلا همه حلال تازه دو برابر هم حلال من هم آنها را بیشتر دوست دارم. چون باعث می شوند این فضا ایجاد شوند و من بیشتر متوجه خودم باشم و به خودم برسم. راجع به نمایندگی مجلس هم فقط این را بگویم واقعا از دوره قبلی یعنی 4سال پیش به اینطرف فقط دارم مطالعه می کنم و تاریخ و جغرافی می خوانم اتفاقات مختلف سیاسی را دنبال می کنم و الان فکر می کنم اگر بخواهید از من یک امتحان تاریخ سیاسی یا تاریخ اجتماعی یا جغرافی بگیرید من مطمئنم که بیست می گیرم چون کاملا همه این موارد را دنبال می کنم.

43 43


ویدیو مرتبط :
سوتی خنده دار جواد خیابانی در گزارش زنده فوتبال!