سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ضرورت اجرای شبكه های انتقال آب در مناطق عشایری گچساران


به گزارش خبرنگار ایرنا،پیشگیری از هزینه شدن بخش زیادی از اعتبارات، تجهیزات و نیروهای انسانی امور عشایر برای آبرسانی سیار در این شهرستان كه بخش عمده ای از آب آشامیدنی عشایر آن با تانكر تامین می شود لزوم ایجاد زیرساخت های تامین آب پایدار را دوچندان كرده است.
عشایر كه از اواخر شهریور هر سال به گچساران كوچ می كنند و تا اواخر اردیبهشت در این شهرستان اقامت دارند نیازمند توجه دولت برای پایان دادن به رنجواره تامین آب برای خود و دام هایشان هستند.
با توجه به اهمیت آب سالم در مناطق عشایری برای بهداشت فرآورده های دامی و مردم و كمبود تجهیزات این نیاز بیشتر احساس می شود.
رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: آب آشامیدنی یكهزارو 800 خانوار عشایری در این شهرستان با تانكر تامین می شود.
قربان كرمی افزود: این تعداد خانوار در 64 منطقه عشایری این شهرستان مستقر هستند.
وی با اشاره به ارسال روزانه 230 متر مكعب آب آشامیدنی به این مناطق اظهار كرد: آبرسانی سیار با شش دستگاه انجام می گیرد.
كرمی بیان كرد: حدود دو هزار خانوار عشایری با10هزار نفر جمعیت فصل قشلاق را در مناطق دریلا،آبگندی و كلاغ نشین و دیگر مناطق عشایری این شهرستان سپری می كنند.
رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: سه میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و نفت در سال 94 برای آبرسانی سیار به عشایر این شهرستان اختصاص یافت.
وی افزود: در مدت اقامت عشایر در مناطق عشایری این شهرستان شش میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی نیاز است.
كرمی از مسئولان خواست با توجه به اینكه در سال گذشته درصد زیادی از اعتبارات به این اداره تخصیص پیدا نكرد، منابعی را برای آبرسانی و خدمات رسانی هرچه بهتر به عشایر شهرستان پیش بینی كنند.
وی بیان كرد:عشایر گچساران سالانه شش هزار و 500 تن گوشت قرمز، دو هزار و 800 تن شیر، 150 تن پشم و 30 تن گوشت سفید تولید می كنند.
كرمی تعداد دام عشایر گچساران را 300 هزار راس برآورد كرد.
مدیركل امور عشایر كهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای شبكه انتقال آب به مناطق عشایری بهترین راهكار برای رفع مشكل كم آبی در مناطق عشایری گچساران و دیگر نقاط این استان است.
مجید علی پور افزود: طرح مطالعاتی اجرای شبكه های انتقال آب برای تامین پایدار آب آشامیدنی در 12 منقطه عشایری مناطق گرمسیری كهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است كه سه مورد آن در گچساران است.
وی اظهار كرد: اجرای این پروژه ها نیازمند تامین اعتبار 160 میلیارد ریالی است.
علی پور با اشاره به نقش جامعه عشایر در تولید ملی از مسئولان خواست برای تامین اعتبار طرح های پایداری آب عشایر كهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهرستان گچساران كه 90 درصد آب آنها به وسیله تانكر انجام می شود، چاره اندیشی كنند.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی كهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/6162

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پلیس آب در کالیفرنیا و انتقال آب خزر به دیگر استانها