نقاشی‌های پشت شیشه پیشکسوتان در پایتخت + تصاویر


نمایشگاه پیشکسوتان نقاشی پشت شیشه امروز (چهارشنبه 21 بهمن ماه)، همزمان با دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در موزه نقاشی پشت شیشه افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه 52 اثر برگزیده از 14 هنرمند پیشکسوت نقاشی پشت شیشه، به مدت 10 روز برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

رجبعلی خسروآبادی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در آیین افتتاح این نمایشگاه، ضمن دیدار با هنرمندان پیشکسوت گفت: موزه نقاشی پشت شیشه برخلاف بیشتر موزه‌های ملی کشور، دارای مخاطب و بازدیدکننده عام نیست و بیشتر بازدیدکنندگان آن را افراد خاص و علاقه‌مند به این هنر تشکیل داده‌اند.

وی ترویج و تبیلغ هنر نقاشی پشت شیشه را مهمترین نیاز این رشته دانست و افزود: سراهای محله و فرهنگسراهای شهر تهران ظرفیت‌های مناسبی در توسعه هنرهای سنتی در سطح جامعه دارند که با ایجاد بسترهای لازم و استفاده از اساتید پیشکسوت نقاشی پشت شیشه می‌توان در این راه گام برداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی تهران با بیان اینکه موزه نقاشی پشت شیشه باید به اتاق فکر و کانون هم‌اندیشی هنرمندان رشته نقاشی پشت شیشه تبدیل شود، گفت: رفت و آمد هنرمندان به این موزه، موجی را ایجاد می‌کند که حرکت جامعه مخاطب و توسعه این هنر را باعث می‌شود.

وی از میزان تعامل مراکز دانشگاهی مجری رشته های هنر با موزه های تخصصی نظیر موزه نقاشی پشت شیشه ابراز گله مندی کرد و ادامه داد: قطعا از برگزاری مشترک کارگاه های آموزشی، نمایش آثار هنری و انجام پژوهش های تحقیقی در رشته های نقاشی پشت شیشه استقبال می کنیم .

نمایشگاه پیشکسوتان نقاشی پشت شیشه تا پایان بهمن ماه برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار این هنرمندان تا به موزه نقاشی پشت شیشه به نشانی خیابان سعدی شمالی، خیابان برادران قاعدی، پلاک 202 مراجعه کنند.

انتهای پیام

نمایشگاه نقاشی پشت شیشه

نمایشگاه نقاشی پشت شیشه

نمایشگاه نقاشی پشت شیشه

نمایشگاه نقاشی پشت شیشه


ویدیو مرتبط :
تالار شیشه ای پایتخت همچنان سر به زیر