سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تلاش برای خارج ساختن ماشین های زائران گیر افتاده در گل و لای مهران


به گزارش ایرنا، شمار زیادی از خودروهای پارک شده در کوچه ها و زمین های خاکی داخل یا خارج شهرتوسط زائرانی که از مهران به کربلای معلی مشرف شده اند به علت بارندگی های اخیر در گل و لای گرفتار شده اند.
مسئولان و نیروهای امدادی در حال خارج ساختن این خودروها از داخل گل و لای و انتقال آنها به پارکینگ ها و مناطق دیگر شهر مهران هستند.
همچنین شهر و پایانه مرزی مهران شاهد ورود اتوبوس های بین شهری برای انتقال و جابجایی زائرانی است که پس از بازگشت از کشور عراق قصد عزیمت به استان های خود را دارند.
براساس اعلام مسئولان استان ایلام ، برنامه ریزی برای اختصاص سه هزار دستگاه اتوبوس بین شهری با همکاری سازمان های حمل و نقل و پایانه ها، همیاری شهرداری ها و شرکت جوان سیر ایثار برای انتقال زائران از مهران انجام شده است.
در حال حاضر ترافیک سنگینی در پایانه مرزی به علت استقرار اتوبوس های بین شهری به منظور حمل و جابجایی مسافران ایجاد شده و مسافرانی که فاقد وسیله نقلیه شخصی نیستند مشکلی برای عزیمت به استان های خود به علت وجود اتوبوس های بین شهری ندارند.
مشکل اصلی زائرانی دارند که خودروهای شخصی خود را در داخل شهر مهران یا توقفگاه های این شهر پارک کرده اند ودر شرایط ممنوعیت و نبود خودروهای عمومی داخل شهری باید مسیر 11 کیلومتری پایانه تا داخل شهر مهران پیاده روی کنند.
تعبیه تعداد کافی خودپرداز بانک های مختلف در فواصل مناسب در پایانه مرزی موجب رضایت مندی و آرامش خاطر زائران برای انتقال و دریافت وجوه مورد نیاز در این پایانه شده است.
تلاش نیروهای خدمات شهری شهرداری اعزامی از نقاط مختلفی چون تهران و ایلام و شهرداری مهران در داخل پایانه و شهر مهران برای جمع آوری پسماندها و زباله های زائران بسیار حائز اهمیت و موثر بوده است، هرچند مقدار مواد زائد دورریختنی به قدر فراوان و گسترده است که پاکسازی همه آنها به زمان زیادی نیاز دارد.
هم اکنون پایانه مرزی مهران همچنان شاهد حضور گسترده و ازدحام بسیار زیاد جمعیت زائرانی است که از عتبات عالیات از طریق این ورودی به کشور باز می گردند و تمام گیت ها و امکانات برای ورود این زائران بسیج شده است.
با وجود اینکه دولت عراق از چند روز قبل مرزهای مهران را برای ورود زائران به کشور عراق بسته است و اجازه ورود زائران ایرانی به خاک کشورش را به علت ازدحام زیاد جمعیت صادر نمی کند، اما تعدادی از افراد به قصد سفر به عتبات عالیات همچنان منتظر اجازه ورود به خاک عراق از طریق مرز مهران هستند و خواستار سفر به این کشور می باشند.
براساس اعلام رئیس ستاد اربعین کشور، در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای زمینی مهران، شلمچه و چزابه به کشور عراق عزیمت کردند که از این تعداد 55 درصد از مرز مهران خارج شدند که در چند روز گذشته تا صبح امروز در مجموع 350 هزار ازانان از طریق مرز بین المللی مهران به کشور باز گشته اند.
7172/6119

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
راهی ساده برای خارج کردن خودروی گیر کرده در گل و لای