دیدگاه دانشجویان کردستانی در مورد نماینده اصلح


دانشجویان کردستانی مطالبات، انتظارات و دغدغه‌های خود را از نمایندگان مجلس دهم مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، با توجه به نقش تاثیرگذار دانشجویان در اجتماع و اهمیت حضور و مشارکت آنها در صحنه انتخابات، خبرگزاری ایسنا به بحث و گفتگو با دانشجویان استان پرداخت تا مطالبات و خواسته‌های آنها را از نمایندگان مجلس دهم جویا شود.

یکی از دانشجویان رشته زبان و ادبیات کُردی در دانشگاه کردستان با اشاره به اهمیت حضور دانشجویان در عرصه انتخابات، این مسئله را فرصتی برای رقم زدن سرنوشت کشور دانست و بر لزوم حضور دانشجویان در این عرصه تاکید کرد.

وی با اشاره به مشکلات دانشجویان غیربومی، بومی گزینی دانشجویان را از جمله طرح‌هایی دانست که موجب انزوای دانشجویان و کاهش آگاهی آنها از اهمیت حضور در اجتماع خواهد شد که نمایندگان می‌توانند با نقش خود، مانع از اجرای این قانون شوند.

این دانشجوی دانشگاه کردستان آگاهی به مسائل اجتماعی، تسلط و اشراف به قانون اساسی و داشتن دغدغه مشکلات مردمی که در استانی محروم زندگی می‌کنند را از ویژگی‌های نماینده اصلح دانست و خواستار اهمیت دادن هرچه بیشتر آنها به نقش دانشجویان و تلاش برای رفع دغدغه‌های آنها از جمله بیکاری پس از فارغ‌التحصیلی شد.

حضور کاندیداها در میان دانشجویان محدود به زمان انتخابات است

وی با اشاره به این‌که حضور کاندیداها در میان مردم و به ویژه دانشجویان محدود به زمان انتخابات است، بهره‌گیری نمایندگان از توان دانشجویان برای مشورت در راستای رفع مشکلات استان و به ویژه در رابطه با دانشگاه‌ها را خواستار شد.

یکی دیگر از دانشجویان رشته علوم تربیتی این دانشگاه با اشاره به این‌که مشکلات اقتصادی بخش عمده مشکلات مردم استان است که ناخواسته قشر دانشجو را نیز درگیر کرده است، تلاش نمایندگان آتی برای مطرح کردن سیاست‌های اقتصادی جدید با در نظر گرفتن جایگاهی ویژه برای استان‌های محروم از جمله کردستان را خواستار شد.

وی شدت مشکلات اقتصادی را ناشی از افزایش آمار بیکاری دانست و تاکید کرد: نمایندگان باید احداث کارخانه در استان و هر اقدامی را که راهی برای ایجاد اشتغال در استان باشد را باید در برنامه خود قرار دهند.

این دانشجوی دانشگاه کردستان ادامه داد: بی‌انگیزگی ناشی از افزایش بیکاری فارغ التحصیلان، موجب عدم آرامش فکری و ذهنی دانشجویان و در نتیجه افسردگی و احساس ناکامی آنها شده است.

وی با اشاره به این‌که در گذشته اقدام ویژه‌ای برای رفع محرومیت استان کردستان انجام نشده است، اعلام کرد: علاقه‌ای به درگیری با بحث‌های سیاسی ندارم و تنها با این دیدگاه که در انتخاب فرد شایسته موثر هستم، در انتخابات شرکت می‌کنم.

امید به ایجاد فردایی بهتر

یک دانشجوی رشته حقوق نیز در گفت‌وگو با ایسنا دلیل رای دادن خود را امید به ایجاد فردایی بهتر اعلام کرد و افزود: امید به رفع مشکلات فراوان اقتصادی که موجب به وجود آمدن مشکلات فردی در همه جنبه‌های زندگی شده، و امید به فردایی بهتر مرا به حضور در انتخابات ترغیب می‌کند.

وی یادآور شد: اگر مسئولان و نمایندگان استان هرچند وقت یکبار در جمع اقشار مختلف از جمله دانشجویان حضور پیدا کرده و مشکلات آنان را جویا شوند، به طور قطع برای رفع آنها تلاش خواهند کرد که متاسفانه این دیدگاه در بین نمایندگان وجود ندارد.

این دانشجوی دانشگاه کردستان ضمن انتقاد از لابی‌گری و استخدام آشنایان نمایندگان در ادارات مختلف، بیان کرد: برخی از نمایندگان در حالی که خود باید با این امر مقابله کنند، بر افزایش آن دامن می‌زنند و نزدیکان خود را با وجود دارا نبودن تخصص، برای مشاغل مختلف در ادارات به کار می‌گیرند.

ایجاد اشتغال مهم‌ترین خواسته قشر دانشجو

وی دغدغه اصلی خود را نبود تضمینی برای ایجاد اشتغال پس از فارغ التحصیلی اعلام کرد و افزود: عدم توان در ایجاد شغل موجب می‌شود که جوانان در تشکیل خانواده با مشکل مواجه شوند که این وضعیت موجب بروز آسیب‌های اجتماعی دیگری نیز خواهدشد.

یکی از دانشجویان رشته نرم افزار کامپیوتر نیز ایجاد فضای بانشاط و رفع محدودیت‌ها از جمله محدودیت فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری در دانشگاه‌ها را خواستار شد و از نمایندگان خواست تا در این عرصه نیز وارد شوند.

این دانشجوی دانشگاه کردستان هم‌چنین با اشاره به این‌که جوانان و به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی در سال‌های گذشته به دلیل تحریم و وضعیت نامناسب اقتصادی در کشور ضربه‌هایی را متحمل شده‌اند که با توافق هسته‌ای ایران و هم‌چنین حضور نمایندگان آگاه انتظار می‌رود این مشکلات کاهش یافته و یا برطرف شود.

نمایندگان وعده‌های اغراق آمیز ندهند

وی ویژگی‌های نماینده اصلح را باسوادی، آگاهی به مشکلات استان و ندادن وعده‌های اغراق آمیز دانست و گفت: نماینده‌ای می‌تواند نقش خود در خدمت به مردم را به درستی ایفا کند که خود نیز در مقطعی از زمان با مشکلات عمده استان از جمله بیکاری، وضعیت اقتصادی و ... درگیر بوده باشد.

بر اساس این گزارش، مشکلات اقتصادی، ناتوانی جوانان در تشکیل خانواده و بی‌انگیزگی به ادامه تحصیل از جمله دغدغه‌های دانشجویان است که همه آنها از بیکاری ناشی می‌شود.

با توجه به نقش تاثیرگذار دانشجویان به عنوان قشر باسواد و آگاه و آینده ساز، از نمایندگان منتخب استان انتظار می‌رود در راستای توجه به مطالبات آنها و تلاش برای رفع آن به منظور ایجاد انگیزه در جوانان و القای احساس اهمیت به آنها، برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
انتخاب اصلح از دیدگاه رحیم پورازغدی