سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جنگنده های ترکیه کردستان عراق را دوباره بمباران کردند


جنگنده های ترکیه کردستان عراق را دوباره بمباران کردند

ایرنا/ جنگنده های ترکیه روز سه شنبه باردیگر ارتفاعات قندیل در شمال استان اربیل مرکز کردستان عراق را به شدت بمباران کردند.

منابع محلی گفته اند، عملیات بمباران جنگنده های ترکیه که چند ساعت طول کشیده دو روستای دردامنه ارتفاعات قندیل را هدف قرار داده است.
محمد عبدالرحمن مدیر شهرداری منطقه جبال قندیل، به السومریه نیوز گفت که جنگنده های ارتش ترکیه در حمله به مواضع پ ک ک در این مناطق ، روز سه شنبه باردیگر بر فراز ارتفاعات قندیل ظاهر شدند.
هنوز از خسارات و تلفات احتمالی این بمباران ها گزارشی در دست نیست، اما گفته می شود اهالی منطقه هراسان و وحشت زده از خانه های خود خارج شده و تلاش کردند در اماکن امن تر پناه بگیرند.
ترکیه از ماه جولای گذشته پس از اعلام پ ک ک مبنی بر ترک اراضی ترکیه، باردیگر حمله به مواضع این گروه در کردستان عراق را از سر گرفته اند و مواضع و سنگرهای این گروه مسلح ترکیه ای را به شدت مورد حمله قرار می دهند.
این حملات در حالی بصورت مداوم صورت می گیرد که روابط بغداد و آنکارا به دلیل حضور نظامیان این کشور در استان نینوا و در اطراف موصل همچنان تیره است.
ترکیه سوم ماه دسامبر جاری هزار و 200 نظامی خود را با پوشش تعداد زیادی خودرو زرهی و تانک و تجهیزات سنگین نظامی به پایگاه نظامی زلیکان در بعشیقه در حوالی 40 کیلومتری موصل گسیل کرد که این اقدام از سوی دولت عراق تجاوز به خاک خود و تعرض به حاکمیت عراق تلقی شد.
دولت عراق پس از آن که آنکارا به درخواست هایش مبنی بر خارج کردن نظامیانش پاسخ منفی داد، به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد و همچنین موضوع را به نشست اضطراری وزرای خارجه اتحادیه عرب ارجاع کرد.


ویدیو مرتبط :
بمباران در عراق توسط جنگنده ای شبیه فانتوم....