سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



نگهداری طولانی تخم مرغ


آخرین خبر/ درب یخچال جایگاه مناسبی برای نگهداری تخم مرغ نیست چرا که تغییرات دمایی بالاست و ممکن است آلودگی روی دیگر مواد غذایی نفوذ کند.
در هوای سرد نگهداری تخم مرغ در فضای بیرون اشکالی ندارد ولی به محض گرم شدن هوا حتما باید در یخچال نگهداری شود زیرا نگهداری آن بیرون از یخچال کیفیت آن پایین می آید به طوری که نگهداری یک روز بیرون از یخچال معادل نگهداری تخم مرغ یک هفته در یخچال می باشد.
در صورتی که بخواهیم تخم مرغ را برای مدت طولانی نگهداری کنیم نباید آن را بشوییم چرا که منافذی روی پوست تخم مرغ وجود دارد که با شستن آن باز می شود و باعث می شود کوتیکول که محافظ تخم مرغ است از بین برود و در نتیجه امکان نفوذ میکروارگانیسم ها فراهم می شود.
برای نگهداری تخم مرغ در یخچال باید از ظروف سربسته استفاده شود. در یخچال جایگاه مناسبی برای نگهداری تخم مرغ نیست چرا که تغییرات دمایی بالاست و اگر تخم مرغ را آنجا قرار دهیم و روباز باشد ممکن است آلودگی روی دیگر مواد غذایی نفوذ کند.
تخم مرغ ها در یک ردیف باید قسمت پهن آن رو به بالا باشد زیرا امکان مخلوط شدن زرده و سفیده وجود دارد.

هرگز تخم مرغ سالم را در فریزر قرار ندهید، زیرا سرما حجم آن را زیاد کرده و می شکند. زرده و سفیده را از پوست تخم مرغ خارج کرده، قدری نمک به آن بیفزایید و خوب به هم بزنید و در فریزر نگهداری کنید . سفیده تخم مرغ (البته بدون زرده) به حالت منجمد برای مدت یک سال قابل نگهداری است.


ویدیو مرتبط :
دستگاهی جالب برای پخت متفاوت تخم مرغ (تخم مرغ لول شده)