معاون وزیر کشور: سفر یک‌میلیون و 300 هزار ایرانی به عراق/ صدور یک‌میلیون و 455 هزار ویزا


معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: مراسم اربعین حسینی با شکوه بسیار در حال برگزاری است و تاکنون یک میلیون و 300 هزار نفر از ایران به عراق سفر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری میزان،حسین ذوالفقاری که صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی سخن می‌گفت، اظهارداشت: مراسم اربعین حسینی با شکوه بسیار در حال برگزاری است و تاکنون یک میلیون و 300 هزار نفر از ایران به عراق سفر کرده‌اند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با اشاره به تمهیداتی که برای زائران در مسیر کربلا اندیشیده شده است افزود: 190هزار محل پذیرایی و اسکان برای زائران در مسیر آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای 27هزار نفر در کربلا محل‌های اسکان در نظر گرفته شده بود گفت: امسال این میزان به 80 هزار نفر ارتقا یافته است.

ذوالفقاری با بیان اینکه تا روز گذشته حدود یک میلیون و 455 هزار ویزا صادر شده خاطر نشان کرد: مطابق پیش بینی‌ها امسال آمار زائران ایرانی از مرز یک و نیم میلیون نفر عبور می‌کند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه افزایش سرعت صدور ویزا از موارد مورد تاکید ما بوده است تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای است که در سال آینده از ماه‌ها قبل صدور ویزا انجام شود.

وی با اشاره به اقدامات و پیش بینی‌های انجام شده در عراق گفت: دولت عراق پیش بینی‌های لازم برای تامین امنیت را داشته و در این زمینه پایش‌های بسیاری انجام می‌شود.

ذوالفقاری با اشاره به رویکرد ایران در مورد مراسم اربعین افزود: در این مراسم سه رویکرد را دنبال کرده‌ایم که در نخستین رویکرد به دنبال مردمی برگزار شدن مراسم هستیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه دومین رویکرد ما عزیمت زائران با ویزا بود گفت: موضوع دیگر میزبانی کشور عراق است که مورد تاکید ما قرار دارد.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی شده تا در سال آینده همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها بدون نماد خود در مراسم شرکت کنند، گفت: حرکت همه دسته‌های عزاداری باید زیر پرچم امام حسین (ع) انجام شود و مردم به‌دور از مشاغل و سازمان‌ها خادمی امام حسین (ع) باشند.


ویدیو مرتبط :
عدم صدور ویزا برای هیئت ایرانی در سفر به عربستان