سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آغاز نبرد ارتش سوریه در شمال حلب؛آمادگی برای نبردهای سخت در کوهستان لاذقیه


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌عملیات نیروهای ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف از جمله در حومه حلب همچنان ادامه دارد که طی آن شمار دیگری از تروریست‌های تکفیری کشته شدند.

خبرنگار تسنیم از دمشق گزارش داد نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای همپیمان، روستای دویرالزیتون در غرب باشکوی در حومه شمالی حلب را از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد کردند که این روستا اولین نقطه‌ای به شمار می‌رود که ارتش سوریه از لحظه آغاز نبرد آزادی در حومه‌های حلب وارد آن شده است.

این در حالی است که نیروهای ارتش سوریه نبردهای خود در حومه شمالی را آغاز کرده‌‌اند.به گفته منابع سوری، عملیات نیروهای ارتش در حومه جنوبی حلب آغاز شده و از آنجا به حومه شرقی امتداد می‌یابد که از شکستن حلقه محاصره فرودگاه نظامی کویرس آغاز شده است و در حال حاضر نیروهای ارتش نبردهای حومه شمالی حلب را آغاز کردند تا این عملیات تحول مهمی در روند عملیاتی باشد که هدف از آن آزادسازی شهرک‌های نبل و الزهراء‌ که تحت محاصره گروه‌های تروریستی قرار دارند و رسیدن به مرزهای سوریه و ترکیه است.

در سمت غرب و در حومه شمالی لاذقیه، نبردهای شدید از چهار روز پیش تا کنون در تپه‌های جبل الروس ادامه دارد، ارتش سوریه بر بیشتر این تپه‌ها که متشکل از هفت تپه است، مسلط شده، همزمان با این تحولات، گروه‌های تروریستی برای اشغال مجدد این مناطق تلاش می‌کنند.

سرتیپ یحیی سلیمان کارشناس نظامی سوری به خبرنگار تسنیم در دمشق گفت پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای آتی، نبردهای شدید و تمام عیاری در حومه لاذقیه به سمت کنسبا و روستاها و تپه‌های اطراف آن به سبب تماس آن با عمق مناطق حومه جسرالشغور در روستاهای الناجیه و الیونسیه و سهولت رسیدن کمک‌های تسلیحاتی و پشتیبانی برای گروه‌های تروریستی باشد. وی تاکید کرد سطح درگیری‌ها به محض سقوط خطوط دفاعی گروه‌های تروریستی که از حمایت‌های گسترده‌ای که از سمت حومه  ادلب و جسرالشغور برای آنها ارسال می‌شود، برخوردارند، تشدید خواهد شد.

درگیری‌های شدید میان داعش و النصره در شهر التل در حومه شمالی دمشق

خبرنگار تسنیم از حومه دمشق خبر داد درگیری‌های شدیدی در شهر التل در حومه شمالی دمشق میان تروریست‌های داعشی و جبهه النصره رخ داده است، چرا که گروه تروریستی داعش برای سیطره بر این شهر تلاش می‌کند، التل از ماه‌ها پیش شاهد درگیری میان دو گروهک تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره بوده که طی آن شماری از طرفین کشته و یا زخمی شده‌اند، این در حالی است که ارتش سوریه در اطراف این شهر به حال آماده باش درآمده است، این شهر در نزدیکی جاده بین المللی قرار دارد.

جبهه النصره سال گذشته به تقویت حضور خود در داخل التل اقدام کرده بود، ابومالک التلی سرکرده جبهه النصره پیش از آنکه گروه تروریستی داعش جنگجویانش را به این منطقه اعزام کند، در التل حضور داشت که در پی این اقدام داعش، دو گروه تروریستی با یکدیگر درگیر شدند.

منابع محلی گفته ‌اند شدید درگیری‌ها طی ساعات گذشته بیشتر شده و در نتیجه آن دست‌کم 15 تروریست از دو طرف به هلاکت رسیده‌اند و درگیری‌ها در سمت غربی شهر همچنان ادامه دارد.

ابوبکرالعطار یکی از سرکردگان گروهک تروریستی داعش که اردنی‌الاصل بود، خود را در داخل مقری که در منطقه وادی بردی در غرب دمشق مخفی شده بود، منفجر کرد تا مانع دستگیری خود توسط تروریست‌های جبهه النصره شود، جبهه النصره ، 15 داعشی را در این منطقه دستگیر کرده بود، داعش هم به کشته شدن یکی از سرکردگان میدانی خود به نام الجزار در جریان  درگیری‌های اخیر با تروریست‌های النصره اعتراف کرده بود.

درگیری‌های دیگری میان تروریست‌های گروه‌های موسوم به تحریرالشام و جیش الاسلام برای اولین بار در شهرک الضمیر در حومه شرقی دمشق رخ داده است که در نتیجه آن دو تروریست کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند. این درگیری‌ها پس از آنکه البویضانی سرکردگی جیش الاسلام را برعهده گرفت، رخ داده است، زهران علوش سرکرده جیش الاسلام در آخرین ماه سال 2015 میلادی در حمله هوایی ارتش سوریه به مخفیگاه وی به هلاکت رسیده بود.

خبر دیگر این‌که ارتش سوریه همچنان به پیشروی در غوطه شرقی ادامه می‌دهد.بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه به عملیات نظامی گسترده خود در حومه شرقی شهر حلب در شمال سوریه ادامه می‌دهند، این در حالی است که خبرهایی از حمله ارتش سوریه به نیروگاه حرارتی در نزدیکی فرودگاه نظامی کویرس حکایت می‌کند که این نیروگاه مهمترین دژ تروریست‌های داعشی در این منطقه قلمداد می‌شود.

همزمان با این تحولات، محله سیف‌الدوله در غرب شهر حلب شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی در سایه پیشروی چشمگیر نیروهای زمینی ارتش سوریه بوده است، مخفیگاه‌های تروریست‌ها در این محله هدف حملات توپخانه‌ای سنگین قرار گرفته است.

از حومه حمص هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش سوریه و کمیته‌های مردمیف حمله تروریست‌های داعشی به مواضع نظامی در  اطراف منطقه المقالع در حومه شرقی شهر حمص در مرکز سوریه را هدف قرار دادند. نیروهای  ارتش توانستند یک خودروی نظامی بمب‌گذاری شده را پیش از رسیدن به یکی از ایست‌هایش منهدم کنند. محور غربی و جنوبی المقالع شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش و تروریست‌های داعشی بوده است، تکفیری‌ها نتوانسته‌اند در این منطقه پیشروی کنند.

حومه دمشق هم شاهد پیشروی چشمگیر نیروهای ارتش سوریه به سمت دانشکده کشاورزی در منطقه خرابو در پی درگیری‌های شدید با گروه‌های تروریستی بوده است که به کشته شدن 12 تروریست و زخمی شدن شماری دیگر از آنها منجر شده است.

نیروهای ارتش سوریه همچنین یک تانک متعلق به گروه‌های تروریستی را با موشک هدایت‌شونده در نزدیک ام باطنه در جنوب شهر قنیطره در غرب سوریه منهدم کردند که تمام تروریست‌هایی که سوار تانک بودند، هم کشته شدند.

خبر دیگر‌اینکه، عملیات مبادله 27 فرد ملسح در مقابل 18 زن و کودک از ساکنان شهرک‌های تحت محاصره کفریا و الفوعه در حومه ادلب در چارچوب توافقی که قبلا به دست آمده بود، انجام شد، تروریست‌ها این 18 زن و کودک را ربوده بودند. عملیات مبادله تروریست‌ها با زنان و کودکان بیگناه در نزدیکی قلعه المضیق در حومه غربی حماه در شمال سوریه انجام شد.

نیروهای ارتش سوریه توانستند با وارد کردن تلفات و خسارت به تروریست‌های داعشی در حلب و حومه آن، روستای دویرالزیتون در حومه شمالی حلب را از اشغال آنها آزاد کنند و امنیت و ثبات را به آن برگردانند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین مقرها و تجمعات تروریست‌های داعشی و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تکفیری مرتبط با حکومت اردوغان در حومه حلب را به شدت گلوله‌باران کردند. یک منبع نظامی سوری در گفت‌وگو با سانا از انهدام تجمعات و خطوط کمک‌رسانی و جنگ‌افزارهای گروه‌های تروریستی در شهرک‌های بیانون و حریتان در جاده بین المللی منتهی به ترکیه شاهرگ نفوذ تروریست‌ها پس از مجهز شدن به سلاح‌های پیشرفته با دلارهای آل سعود خبر داد.

گروه تروریستی موسوم به الفرقه الشمالیه به کشته شدن هفت عضو خود در این عملیات اعتراف کرد.

نیروهای ارتش سوریه همچنین کانون‌ها و استحکامات تروریست‌های جبهه  النصره و دیگر گروه‌های تکفیری تحت فرماندهی آن را در محله الشیخ لطفی و افریکانو در محله الراشدین حلب منهدم کردند.

منبع سوری از انهدام چند مخفیگاه و خودروهای حامل سلاح و مهمات متعلق به تروریست‌های داعشی در عملیات منحصر به فرد نیروهای  ارتش علیه مراکز تجمع آنها در روستاهای السین، رسم، مزارع روستای الطیبه در حومه شرقی حلب خبر داد.

نیروهای ارتش روز گذشته توانستند با کمک گروه‌های دفاع مردمی امنیت و ثبات را به روستای تل مکسور در حومه شمال شرقی حلب بازگردانند.

پیش از این نیز روستای طعوما در حومه شمال شرقی لاذقیه در عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش سوریه از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد شده بود و نیروهای ارتش امنیت و ثبات را به این منطقه بازگردانند. نیروهای ارتش همچنان به پیشروی خود در منطقه خرابو در غوطه شرقی دمشق ادامه می‌ دهند. گروه‌های تروریستی در این عملیات متحمل خسارت‌ها و تلفات سنگینی شدند و شمار زیادی از آنها به سمت ترکیه گریختند.

ارتش سوریه همچنین با پشتیبانی نیروی هوایی،‌تجمعات تروریست‌ها را در حومه حمص هدف قرار داد که به انهدام چند مخفیگاه و مقر تروریست‌ها و سلاح‌های آنها منجر شد. جنگنده‌های ارتش همچنین تجمعی از تانکرهای حامل سوخت تروریست‌ها را در حومه السویداء هدف قرار دادند که به انهدام تعدادی از تانکرها و خودروهای مجهز به تیربار سنگین منجر شد.

از سوی دیگر یگان‌های مهندسی ارتش سوریه به کشف و خنثی‌سازی بمب‌های کارگذاشته شده از سوی گروه‌های تروریستی در روستای طعوما در حومه شمال شرقی لاذقیه ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تصاویر پهباد ارتش روسیه از نبردهای شمال لاذقیه سوریه