ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



دربی‌ تهران در بین 50 رقابت فوتبالی برتر دنیا


ورزش 3/ نشریه معتبر ورلد ساکر در تازه ترین شماره اش، به بررسی 50 رقابت فوتبالی برتر دنیا پرداخته که در آن به دیدار پرسپولیس و استقلال به عنوان جذاب ترین دیدار باشگاهی آسیا اشاره شده است.
در این پرونده خواندنی علاوه بر رقابت های باشگاهی، به رقابت های تیم های ملی کشورهایی مانند آلمان و هلند و همین طور، ژاپن و کره جنوبی هم پرداخته شده است.
در شرحی که برای دیدار استقلال - پرسپولیس نوشته شده، آمده است:" بزرگترین دربی باشگاهی آسیا بین دو تیم بزرگ تهرانی و معمولا با حضور 90 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. رقابت این دو تیم نسبت به سایر رقابت های فوتبالی در دنیا نسبتا جدید است و از سال 1968 آغاز شده است. پرسپولیس در سال 1963 و بعد از انحلال تیم محبوب شاهین تاسیس شد؛ باشگاهی که فدراسیون فوتبال ایران به خاطر ترس از محبوبیت فراوان آن، تصمیم به انحلالش گرفت.
محبوبیت پرسپولیس در بین توده مردم در دهه 1970 رشد چشمگیری داشت؛ در حالی که استقلال که پیش از انقلاب اسلامی nv سال 1979، تاج نامیده می شد، به هیئت حاکمه نزدیکی داشت.
شدت این رقابت در طی زمان شدت گرفت و بعد از درگیری در دربی سال 1995 که به خاطر ورود تماشاگران پرسپولیس به زمین بعد از دریافت دو گل جنجالی در دقایق پایانی اتفاق افتاد، از داوران خارجی در این دربی استفاده شد."

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
دورهمی فوتبالی ستاره ها در اقدسیه تهران در شب دربی 79