سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روسیه: حق واکنش به استقرار سامانه موشکی آمریکا در شرق اروپا را برای خود محفظ می دانیم


به گزارش ایرنا، پس از اعلام مرحله استقرار یک بخش از سامانه موشکی آمریکا در پایگاه دوسلو در رومانی که چهارشنبه گذشته انجام گرفت، مقام های روسیه چندین بار در این زمینه هشدار داده اند و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور نیز رسما از انجام اقدام های جدی مسکو برای مقابله با سامانه موشکی واشنگتن خبر داده است.
زاخارووا امروز (یکشنبه) در برنامه سیاسی شبکه تلویزیونی تی.وی.سی روسیه با بیان اینکه تلاش های گسترده دیپلماتیک برای حل مساله سامانه پدافند موشکی در چند سال اخیر انجام گرفت، اظهار کرد: چند سال پیش کنفرانس بزرگی برگزار شد که در آن کارشناسان نظامی، مقام های وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و نیز نمایندگان کشورهای عضو ناتو شرکت کردند.
وی افزود: طرف روسی در این نشست و همایش های دیگر بین المللی تلاش کرد با ارائه ارقام و با استناد به نقشه ها، وضعیتی را که در صورت استقرار سامانه موشکی در اروپا شکل می گیرد، تشریح کند و اقدامات احتمالی روسیه را اعلام کرد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: در این نشست ها، تهدیدهای احتمالی که سامانه پدافند موشکی آمریکا در اروپا می تواند دفع کند و تهدیدهایی را که باقی می ماند و نیز منافع مشترک اروپا در مشارکت با روسیه برای طرف های مقابل بازگو شد.
وی افزود: بارها آمادگی روسیه را برای ایجاد سامانه پدافند موشکی مشترک با ناتو و آمریکا اعلام کردیم.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای حل مساله امنیت موشکی در اروپا انجام دادیم، اظهار کرد: در شرایط کنونی از نظر دیپلماسی یا پیشنهادهایی که برای حل مساله پدافند موشکی اروپا به شرکای غربی ارائه داده ایم دیگر مقصر نیستیم و با توجه به وضعیت پیش آمده حق پاسخ دادن به سامانه پدافند موشکی آمریکا در اروپا را برای خود محفوظ می دانیم.
وی ادامه داد: استقرار سامانه پدافند موشکی آمریکا در اروپا را خیانت نمی دانیم بلکه فریبکاری است و گام هایی که آمریکا در این زمینه برداشت توام با دغل بود و از هر روش ممکن با موضع روسیه مخالفت کردند.
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز جمعه شب در همین زمینه گفت: به یاد بیاوریم چند سال پیش را که همه مقام های کشورهای مقابل (غربی) همصدا می گفتند سامانه پدافند موشکی به این دلیل مورد نیاز است تا حمله های اتمی از سوی ایران را پیشگیری کنند، ولی هم اکنون چنین تهدید تهران کجا است؟ وجود ندارد.
پوتین گفت: آمریکا با ایران قرار داد امضا کرد و خود مبتکر امضای این توافق بود و در واقع همه چیز راهم درست انجام داد که از این موضع واشنگتن حمایت می کنیم، اما تهدیدها را با استقرار سامانه پدافند موشکی ادامه می دهند.
مسکو تاکنون بارها نسبت به این اقدام آمریکا در شرق اروپا و همچنین حضور نیروهای نظامی این کشور و نفوذ ناتو به جمهوری های شوروی سابق اعتراض کرده و هشدار داده که از طرف غرب نادیده گرفته است.
اروپام**391**1516

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
استقرار سامانه موشکی S400 و اسکندر از روسیه و فاتح 110 از ایران. (امادگی کامل در برابر هرگونه حمله احتمالی به سوریه)