سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



۳ بار توقیف یک هفته‌نامه در ۲ سال یک رکورد است / دولت تحمل رسانه‌های مستقل را ندارد


مهدی عرفاتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، در واکنش به سخنان امروز رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات گفت: باید برای تحلیل این سخنان فراتر از نمایشگاه مطبوعات نگاه کرد. در یک نگاه کلی می‌توان گفت همه رفتارهای دولت در برخورد با رسانه‌های منتقد به دلیل ترس دولت برای از دست دادن طرفداران خود است.

سردبیر خبرگزاری نسیم ادامه داد: از آنجایی که دولت با اندک فاصله‌ای از رقبای خود رای آورد، در میان جامعه طرفدار خود عدم همبستگی و فضای غیرچسبنده وجود دارد و به همین دلیل در مواجهه با رسانه‌های منتقد بسیار زود رنج و حساس است و کوچکترین نقد را تحمل نمی‌کند و می‌خواهد جلوی آن را از هر طریقی شده بگیرد.

وی افزود: در عمر 2 ساله دولت کنونی شاهد بودیم که یک رسانه 3 بار توقیف شد که این یک رکورد است و یا رسانه‌ای برای یک تیتر بارها تذکر گرفت.

عرفاتی اظهار داشت: رفتارهای دولت با منتقدان به خاطر آزادی بیان نیست بلکه آنها می‌ترسند شبکه‌های اجتماعی و طرفداران اندک خود را از دست بدهند و شاهدیم که برخلاف سخنان امروز رئیس جمهور که توصیه به نقد منصفانه در فضای ادب می‌کند بارها خود ایشان منتقدان را با الفاظ ناپسند نوازش کردند.

سردبیر خبرگزاری نسیم گفت: به نظر بنده نباید رفتار امروز رسانه‌های منتقد در شرکت نکردن در نمایشگاه مطبوعات را به سطح اختلافات این رسانه‌ها با معاونت مطبوعاتی تقلیل دهیم بلکه این رفتار در مقابله با رفتارهای دو ساله دولت در جهت تهدید، تحقیر و تبعیض است.

وی افزود:دولت نه تنها تحمل رسانه‌های منتقد را ندارد بلکه تحمل رسانه‌های مستقل و غیردولتی را نیز ندارد و اگر رسانه‌های مستقل هم وارد خطوط قرمز دولت شوند با آنها برخورد می‌شود.

عرفاتی در خاتمه گفت: به نظر من نمایشگاه مطبوعات، یک نمایشنامه است. زیرا دولت در زمینه آزادی شعار می‌دهد ولی حاضر نیست هزینه آن را بپردازد و رسانه‌های منتقد با عدم حضور خود این نمایشنامه را به هم ریختند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
9 دی توقیف شد (27 بهمن 93 هفته نامه 9 دی توقیف شد)