سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تغییر فرکانس فرستنده رادیویی فارس در اثر برخورد بالگرد اورژانس


تغییر فرکانس فرستنده رادیویی فارس در اثر برخورد بالگرد اورژانس تسنیم/ به علت برخورد بالگرد اورژانس فارس با دکل فرستنده رادیویی صدا و سیمای مرکز فارس فرکانس فرستنده رادیویی فارس از ۶۰۳ کیلوهرتز به ۹۹۰ کیلوهرتز تغییر یافت.

فرزاد فیروزی، معاون فنی صداوسیمای مرکز فارس، صبح امروز در مراسم تشییع پیکر جانباختگان حادثه سقوط بالگرد اورژانس استان فارس اظهار داشت: به‌محض مطلع شدن از قطع فرستنده رادیویی در شامگاه جمعه ششم فرودین‌ماه کمتر از نیم ساعت در محل حضور یافته و مشاهده شد بالگرد اورژانس با این دکل که 39 سال پیش در 30 کیلومتری شیراز نزدیک روستای دهنو احداث شده، برخورد کرده است.

وی افزود: در این محل دو دکل 252 متری و 164 متری فرستنده‌های رادیو ایران و رادیو فارس نصب شده که از نوع مهاردار با سیم‌های بکسل بوده و خودایستا نیست به‌طوری ‌که با سیم‌هایی با زاویه‌های 120 درجه مهار شده است.

معاون فنی صداوسیمای مرکز فارس بیان کرد: به‌ دلیل ارتفاع بالا، این دکل‌ها در نقطه بسیار دورتر از خط پرواز قرار دارد و سازمان‌های هوانوردی از موقعیت آن‌ها به‌طور کامل اطلاع دارند.همچنین این دکل‌ها در سه و یا چهار طبقه روشنایی با لامپ‌‌های قرمز دارند و از فواصل بسیار دور نیز قابل‌ مشاهده هستند.

وی افزود: برخورد بالگرد با دکل فرستنده رادیویی فارس سبب شده تا 40 متر از قسمت فوقانی و تعدادی از سیم‌های مهارکننده آن به پایین بیفتد و حدود 40 متر دیگر نیز به‌طور کامل کج شده و خطر سقوط دارد.

معاون فنی مدیر کل صدا وسیمای مرکز فارس با بیان اینکه با حضور کار شناسان سازمان میزان دقیق خسارت وارده مشخص خواهد شد، بیان کرد: میزان این خسارت حدود 10 میلیارد ریال تخمین زده می‌شود.

فیروزی با اشاره به اینکه رادیو فارس 70 درصد این استان که دامنه جغرافیایی مخاطب آن در مجموع 123 هزار کیلومترمربع است را پوشش می‌دهد خاطرنشان کرد: این حادثه سبب شده است تا قسمت عمده‌ای از پوشش رادیویی فارس را از دست بدهیم و به‌همین علت سازمان اجازه داده از فرستنده رادیویی که شبکه ایران را پوشش می‌دهد به‌صورت موقت استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: آسیب وارده به دکل فرستنده رادیویی فارس که بر روی فرکانس 603 کیلوهرتز بود موجب شده تا در حال حاضر از فرکانس 990 کیلوهرتز برای برنامه‌های رادیو فارس استفاده کنیم که به‌طور مدام در حال اطلاع‌رسانی به شنوندگان هستیم.

معاون فنی صداوسیمای مرکز فارس عنوان کرد: حادثه زمانی اتفاق افتاده که یک ساعت و 15 دقیقه از غروب گذشته یعنی در ساعت 20:30 دقیقه شب گذشته رخ‌ داده که هوا به‌طور کامل تاریک بوده و نباید پروازی صورت می‌گرفته و هم اینکه درعین‌حال مسیر ممنوعه نیز انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه مشخص نیست که چرا بالگرد از مسیر عادی منحرف‌ شده و بسیار پایین پرواز می‌کرده که به ‌یقین کارشناسان علت را مشخص خواهند کرد افزود: لاشه بالگرد ساقط شده بیرون از فنس صداوسیما در فاصله 350 متری آن روی زمین افتاده و خسارت جرحی و فوتی برای کارکنان ما پیش نیامده و تنها تجهیزات آسیب‌‌دیده و دکل افتاده است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
گیرنده و فرستنده رادیویی