فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



کتاب «هنر و شخصیت» در لاهور رونمایی شد


به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیین رونمایی از کتاب «هنر و شخصیت» سید علیرضا کاظمی، از شعرای مشهور لاهور که توسط آغا سلمان باقر، از نویسندگان این شهر تدوین شده، (هشتم اسفندماه) با حضور جمعی از شخصیت‌های علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، مذهبی و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در محل سالن اجتماعات امام رضا(ع) خانه فرهنگ ایران در لاهور برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله‌مجید و قرائت اشعاری در مدح حضرت رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) آغاز، سپس اکبر برخورداری، وابسته فرهنگی و رییس خانه فرهنگ ایران در لاهور طی سخنانی، پیرامون ضرورت ترویج اسلام حقیقی گفت: شعر و شاعری که در راه ترویج اسلام به کار گرفته می‌شود، دارای ارزش معنوی و عملی صالح است.

وی ادامه داد: شاعر اهل بیت(ع) فردی است که الگوهای عملی زندگی ائمه اطهار(ع) را در قالب اشعار زیبا و آموزنده به مردم ارائه می‌دهد تا از این طریق جامعه را در مسیر درست قرار دهند.

برخورداری افزود: با مطالعه اشعار کاظمی، شاعر اهل بیت(ع) دریافتم که در تمامی اشعار خود محبت به خاندان رسالت و اهل بیت(ع) نشان داده و این یک ارزش معنوی است.

پس از آن، عباس رضا ترابی، از شاعران و نویسندگان شهر ملتان طی سخنانی به تشریح کتاب «هنر و شخصیت» سید علیرضا کاظمی پرداخت و آثار وی را تحسین کرد.

احسن محمود، سر دبیر روزنامه ابتک ضمن قدردانی از خانه فرهنگ ایران در لاهور جهت برگزاری این مراسم گفت: سید علیرضا کاظمی یکی از شاعران برجسته و از شخصیت‌های ممتاز جامعه ما هستند. اخلاص و محبت سرمایه این شاعر خوب است و حضور ما در اینجا گواه این محبت و عشق و اخلاص وی است.

وی با تأکید بر تحکیم روابط دو جانبه فی مابین ایران و پاکستان، اظهار کرد: در راستای تقویت و تحکیم روابط دو کشور، نقش علماء و ادباء بسیار مهم و حائز اهمیت است.

در ادامه این مراسم، عمران دانش، سید طاهر علی زنجانی، اعتبار ساجد، جواد جعفری، زاهد شمسی، از نویسندگان و شاعران مشهور لاهور و همچنین، عروج فاطمه و شیزا کاظمی، فرزندان سید علی رضا کاظمی به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون کتاب «هنر و شخصیت» پرداختند.

بنابر اعلام این خبر، این مراسم همراه با رونمایی از کتاب «هنر و شخصیت» سید علیرضا کاظمی و اهدای هدایایی به رسم یادبود به این شاعر برجسته، به پایان رسید.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
خبر رونمایی کتاب هنر سوخت چرم و نمایشگاه سوخت چرم