سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ترور افسران و فرماندهان ارشد یمنی در سایه تفکیک ارتش‌های عربی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا، به اذعان اغلب کشورهای جهان و همچنین کارشناسان امور نظامی و راهبردی ارتش و نیروهای مسلح یمن یکی از قدرتمندترین ارتش‌های منطقه است و این موضوعی است که سخنگوی ائتلاف کشورهای متجاوز به یمن به رهبری عربستان نیز بر آن تاکید کرد.

العسیری چند هفته پیش در سخنانی با تاکید بر این نکته تلاش کرد، 9 ماه شکست و ناکامی نیروهای متجاوزان به یمن را به ترتیب توجیه کند و بر آنها سرپوش بگذارد.

این درحالی است که «سید حسین بدر الدین»، رهبر سابق جنبش انصار الله و پس از وی «سید عبد الملک حوثی»، رهبر کنونی این جنبش بارها نسبت به توطئه‌های شوم آمریکا و اسرائیل با هدف تضعیف ارتش‌های عربی، از جمله ارتش یمن چه توسط گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده و یا ایجاد درگیری‌های داخلی هشدار داده بودند.

این توطئه در یمن همانگونه که «وایر استان»، سفیر سابق آمریکا در صنعا صراحتا به آن اذعان کرد، توسط «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهوری کنونی و فراری یمن و «علی محسن الاحمر»، مشاور وقت هادی در قالب طرح تجدید نظر در ساختار ارتش یمن در پوشش اصلاح باورها و اعتقادات رزمی این دستگاه و کنار نهادن استفاده از موشک‌های اسکاد و دیگر سلاح‌های بازدارنده به اجرا درآمد.

اما این پایان کار نبود، بلکه از سوی دیگر، طی سال‌های گذشته گروه تروریستی تکفیری القاعده بزرگترین عملیات‌های ترور فرماندهان و کادرهای نظامی آموزش دیده یمنی را در تمام استان‌های این کشور بدون استثنا به اجرا گذاشت تا با آغاز تجاوز نظامی عربستان علیه یمن روند این ترورها در استان‌های جنوبی یمن تشدید شود.

تحول جدید رخ داده در این خصوص اظهارات اخیر هادی و محمد المقدشی بود که آشکارا و شفاف تصریح کردند که نه تنها شریک بلکه بازوهای نظامی ائتلاف عربستان و آمریکا در تجاوز علیه یمن هستند تا اجرای طرح فروپاشی ارتش یمن را ادامه دهند.

در این راستا هادی تصریح کرد: نظامیانی که در استان تعز و استان‌های جنوبی یمن حضور دارند و اغلب دارای گرایشاتی داعشی هستند، ارتش واقعی یمن را تشکیل می‌دهند تا پس از آن المقدشی طی سخنانی در استان مأرب تصریح کند که ارتش یمن پایان یافته تلقی و تلاش می‌شود، ارتش جدیدی با اشراف و نظارت متجاوزان تشکیل شود.

به این ترتیب آشکار می‌شود که یکی از مهمترین اهداف تجاوز نظامی به یمن تفکیک ارتش این کشور و بنا نهادن ارتشی جدید متشکل از داعشی‌ها و مزدورانی است که سر سپرده مطلق واشنگتن و ریاض شمرده می‌شوند.

جدیدترین جنایت از این دست را باید در همکاری متجاوزان با القاعده و داعش در جنایت ترورهایی ملاحظه کرد که شماری از افسران استان عدن با وجود جنگیدن در صفوف متجاوزان در معرض آن قرار گرفتند، چون طرح اصلی فروپاشی کامل ارتش سابق یمن و جایگزین کردن گروه‌ها و باندهای تبهکار به جای آنها تحت عنوان «ارتش یمن» است.

بر این اساس می‌توان دریافت که هدف اصلی تجاوز نظامی علیه یمن کشتار مردم بی‌گناه به نام مشروعیت است که تاکنون فرماندهان نظامی و رهبران یمنی که به صفوف متجاوزان پیوسته بودند، آن را نادیده می‌گرفتند.

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/KDCUSQ


ویدیو مرتبط :
ترور حسان اللقیس از فرماندهان ارشد حزب الله در بیروت