علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



غذاهای آینده‌گرا چاپ می‌شوند


غذاهای آینده‌گرا چاپ می‌شوندآنا/ شرکت آمریکایی 3D Systems به تازگی لابراتوار آشپزی سه‌بعدی دایر کرده که در آن با کمک پرینترهای سه‌بعدی غذاهای هیجان‌انگیز می‌سازد.
به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از 3Ders، با وارد شدن به عصر جدیدی از غذاها و فناوری‌ها، شرکت 3D systems یک مرکز نوآورانه آشپزی در لس‌آنجلس دایر کرده که در آن کارشناسان و متخصصان آشپزی هنری می‌توانند با آخرین نوآوری‌های غذای چاپ سه‌بعدی آشنا شوند.
کارشناسان این لابراتوار آشپزی، قرار است به زودی پخت غذاهای چاپ‌شده پرینتر سه‌بعدی را آموزش دهند و آن را وارد صنعت غذاسازی کنند. پرینتری که در این لابراتوار، غذاها را چاپ می‌کند ChefJet Pro نام دارد.
پرینتر چف‌جت
به طور کلی می‌توان گفت که غذای چاپ‌شده سه‌بعدی یکی از هیجان‌انگیزترین کاربردهای فناوری چاپ سه‌بعدی است ولی کارشناسان باید بیشتر روی کاربردهای این فناوری در تولید غذای سالم متمرکز شوند.
با این حال، لابراتوار آشپزی با پرینتر سه‌بعدی با وسایل و ابزارهایی مبله شده است که حس حضور فناوری سه‌بعدی در این فضا را تداعی می‌کنند. از سوی دیگر از سرآشپزها و مزه‌شناسان متبحر دعوت شد تا از مهارت‌های خود برای توسعه غذاهای آینده با فناوری چاپ سه‌بعدی استفاده کنند.


فضای عجیب و سه‌بعدی لابراتوار 3D Systems
پرینتر ChefJet آخرین نوآوری در زمینه چاپ سه‌بعدی است که می‌تواند شیرینی‌های مختلف را با دستورهای متفاوت و با موادی چون شکر، شکلات و آب‌نبات‌های ترش و شیرین درست کند. این شیرینی‌ها و کیک‌ها حداکثر در ابعاد 20 در 20 در 20 سانتی‌متر و به اشکال مختلفی مثل کیک‌های تزئین شده، اشیاء مشبک یا مکعب‌های شکری یا حتی کیک‌های تولد با تزئینات شبیه به خود شخص تولید می‌شوند.
در زیر تصاویری از غذاهایی که سرآشپزهای این لابراتوار ساخته‌اند، می‌بینید:


منبع: آنا


ویدیو مرتبط :
غذاهای آینده: چاپ کنید، رشد می کنند، میل کنید