سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استاندارخوزستان:اربعین امسال نمونه ای از همدلی و هماهنگی مردم ومسئولان بود


به گزارش ایرنا عبدالحسن مقتدایی روز یکشنبه در ستاد اربعین خوزستان در سرسرای اداری استانداری با تبیین روند کار این ستاد در ابتدای امسال و پای کار آمدن مخلصانه همه نیروها برای فراهم کردن امکانات و زیرساخت ها به منظور برپایی همایش عظیم و جهانی اربعین اظهار کرد: مسئولان و دستگاههای اجرایی در استان زیرساخت ها را فراهم کردند و مردم وارد میدان شدند و حماسه ای شکل گرفت که در تاریخ ماندگار شد.
وی با بیان اینکه این همایش عظیم دینی که به اعتراف همه بزرگترین اجتماعی انسانی است به گونه ای روشن و بدیع عظمت و قدرت اسلام را نشان داد افزود: اگر مردم با آن شور و شوق مثال زدنی که هیچ زبان و قلمی قادر به بیان آن نیست ورود نمی کردند به طور قطع این حماسه عظیم شکل نمی گرفت.
استاندار خوزستان افزود: این تعامل و همدلی که شکل گرفت به هیچ وجه دستوری و ابلاغی نبود بلکه عاطفی و از سر اخلاص و برکت خون سید الشهدا(ع) بود.
مقتدایی جلوه عظیم اربعین امسال تبلور پیروزی خون بر شمشیر و معنای فرمایش دقیق امام راحل که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است توصیف کرد: خدمت رسانی به زائران و امنیتی که در دو سوی مرزها شکل گرفت به گونه ای بی نظیر بود و این لطف الهی بود که همه ما آن را دیدیم و با تمام وجود حس کردیم.
نماینده عالی دولت در استان خوزستان در ادامه با بیان اینکه همه زائران در مرزهای چذابه و شلمچه از روند خدمت رسانی رضایت کامل داشتند وحتی یک مورد از نارضایتی و ناراحتی مشاهده نشد افزود: البته این رضایت نباید سبب شود تا برخی نواقص را نبینیم و در صدد رفع آن در سال های آینده برنیائیم.
استاندار خوزستان با تقدیر از نیروهای بسیج ، سپاه ، ارتش ، نیروی انتظامی ، مرزبانی و سربازان گمنام امام زمان(عج) که در برقراری نظم و امنیت تلاش فراوان کردند افزود: پرونده اربعین امسال با کوله باری از تجارب ارزشمند و افتخارآمیز بسته شد و به لطف الهی با توان و تجربه بیشتر به استقبال اربعین آینده خواهیم رفت.
مقتدایی با بیان اینکه توانایی پذیرش و خدمت رسانی به دو میلیون زائر در پایانه های مرزی چذابه و شلمچه وجود داشت افزود: امکانات و زیرساخت ها در این دو گذرگاه مرزی بخوبی مدیریت شد و توانستیم کارنامه موفقی را پیش روی آیندگان قرار دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اربعین امسال قدرت دیپلماسی نظام جمهوری اسلامی ایران را تقویت کرد و خداوند نیز کمک نمود که از این امتحان سربلند بیرون آییم.
معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان نیز در این نشست گفت: اربعین با این عظمت و شکوه فرهنگ جدیدی را خلق کرد و پیش روی امت اسلامی قرار داد.
قدرت الله دهقان ، خدمت رسانی همه جانبه به زائران اربعین حسینی در دو کشور ایران و عراق را در حد اعلا توصیف کرد و افزود: این همدلی ، صفا ، خلوص و عشق و شور را در هیچ جای دنیا نمی توان مشاهده کرد.
وی گفت: در اربعین امسال حدود 700هزار زائر از دو مرز شلمچه و چذابه به نجف اشرف و کربلای معلا عزیمت کردند و سال آینده نیز به طور قطع شمار زائران از این میزان فراتر خواهد رفت.
دهقان گفت: سال آینده با برنامه ریزی دقیق تر میزبان شمار بیشتری از زائران اربعین حسینی خواهیم بود و از هم اکنون نیز باید خود را برای خدمت رسانی شایسته تر آماده کنیم.
معاون امنیتی انتظامی خواستار تحول اساسی در ساختار سازمان حج و زیارت و ایجاد معاونت اربعین در این سازمان با هدف شتاب بخشی به برخی امور از جمله مساله صدور روادید شد و افزود: صدور روادید نباید به روزهای آخر عزیمت کاروان ها به عتبات عالیات موکول شود و باید همه چیز از قبل نظامند و با نظم خاص صورت گیرد.
حجت الاسلام سیدمحمود موسوی مسئول کمیته جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین با ارایه گزارشی در باره پشتیبانی از مواکب و تامین نیازهای زائران اربعین امسال در دو مرز چذابه و شلمچه اظهار کرد: امسال جذب مشارکت های مردمی به صورت متمرکز و سازمان یافته انجام شد و خیرین نیز پای کار آمدند.
وی گفت: حدود 15میلیارد ریال ازهدایا و نذور مردم برای حمایت و پشتیبانی از زائران اربعین حسینی جمع آوری شد و بخشی از نان و خرمای اهدایی مردم به مهران نیز ارسال شد.
موسوی افزود: آب ، آرد و گاز مایع سه نیاز اساسی موکب داران در مرزهای چذابه و شلمچه در کوتاه ترین زمان ممکن تامین شد و هیچ خللی در خدمات رسانی شایسه به زائران پیش نیامد.
فرماندار دشت آزادگان نیز استقبال و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز چذابه را عالی ارزیابی کرد و افزود: استقبال و خدمت رسانی به زائران از 'عین دو' اهواز تا چذابه به طول 110کیلومتر توسط مواکب مردمی انجام و در بخش جابجایی زائران ، توزیع غذا و امور مربوط به خروجی قانونی زائران نیز کارها به صورت روان ساماندهی شد.
جاسم مجیدی پور افزود: اگر مردم به صورت خودجوش وارد میدان نمی شدند این موفقیت حاصل نمی شد.
وی پیش بینی کرد تا فردا(دوشنبه) بازگشت زائران از مرز چذابه پایان یابد.
در این نشست مقرر شد آیین تجلیل از همه موکب داران و مدیران و دستگاههای دولتی که در اربعین حسینی نقش آفرینی کردند به صورت جداگانه برگزار شود.
6065

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سفر استاندارخوزستان و هیئت تجاری به بصره