سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



محیط زیست تاکنون اقدام جدی برای کنترل گرد و غبار خوزستان انجام نداده است


اسماعیل جلیلی در گفت‌و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: در مورد مأموریت‌های سازمان حفاظت محیط زیست در استان خوزستان در مورد مقابله با ریز گردها و آلاینده‌ها انتظار بود مدیریت صحیحی انجام شود اما سازمان‌های مسئول مانند محیط زیست تا الان اقدام جدی برای رفع این مشکلات انجام نداده ست.

وی ادامه داد: اگر در این مدت بارندگی‌ها در این منطقه نبود چه بسا ما هم اکنون شاهد گرد و غبارهای زیادی در منطقه بودیم خدا به کمک سازمان محیط زیست آمد تا در محل‌هایی که منشاء گرد و غبار بودند ماسه‌ها ثابت شوند و گرد و غبار نداشته باشیم.

نماینده مردم مسجد سلیمان اظهار داشت: اما آلاینده‌هایی مانند واحدهای صنعتی و کارخانه‌های سیمان و فعالیت واحدهای آلاینده و پساب‌ها آلودگی‌هایی ایجاد می‌کنند که در بخش‌های مختلف هوا، زمین ، آب و رودخانه‌ها اثرات سوء به جا می‌گذارد و این آلاینده‌ها همچنان آزار دهنده است که هم آب و هوای خوزستان و هم سلامت مردم خوزستان را به خطر انداخته است و نگرانی و نارضایتی جدی وجود دارد که این موضوع در ابتدای سال بارش، موجب وقوع باران‌های اسیدی شد که منجر به مسمومیت هزاران نفر از مردم خوزستان شد.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود منشاء باران‌های اسیدی آتش زدن مزارع نیشکر یا گرده افشانی گیاهان است حرف درستی نیست، منشاء این باران‌ها باید حتما توسط سازمان محیط زیست و بهداشت و درمان مورد بررسی قرار گیرد و اثرات مخرب آن بر روی سلامت افراد باید حتما موردتوجه قرار گیرد تا این باران‌های اسیدی جان مردم را خطر نیندازد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
گرد و غبار در خوزستان