فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



سعید توکلیان معاون فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوان شد


به گزارش خبرگزاری فارس، روز گذشته 6 دی‌ماه در جریان مراسم تودیع و معارفه معاونت فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های سعید پور اسماعیلی معاونت سابق فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران، با حکمی از سوی فرید فرخنده کیش رئیس هیات مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران سعید توکلیان به‌عنوان سرپرست معاونت فرهنگی و آموزش انجمن معرفی شد.

این مراسم با حضور فرید فرخنده کیش، حبیب ایل‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی و عضو هیات مدیره انجمن، جعفر صانعی مقدم عضو هیات امنای انجمن و مهدی پیماندار و اعضاء دپارتمان‌های آموزشی، معاونین و مدیران و همکاران انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد.

در ابتدا فرید فرخنده کیش ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های بی‌دریغ سعید پور اسماعیلی گفت: لازمه اجرای مناسب برنامه‌های آموزشی طراحی شده در دو سال اخیر مشاوره سعید پور اسماعیلی است که امیدواریم همچنان در این زمینه همراه انجمن سینمای جوانان ایران باشند. بخش مهمی از هویت انجمن سینمای جوانان ایران مدیون دوره‌های آموزشی است که در سراسر کشور برگزار می‌شود. این دوره‌ها با بازنگری که تحت مدیریت ایشان انجام شد در کنار به‌روز شدن به هویت گذشته خود نیز بازگشته است. امروز مربیان انجمن سینمای جوانان ایران در کارگاه‌های آموزشی همراه و پشتوانه هنرجویان جوان و بااستعداد هستند. امیدوار هستیم که بتوانیم با شکل دادن به روندی همواره در حال رشد و با بهره‌مندی از تجربیات استاد توکلیان و داشته‌هایی که در این دو سال به دست آمده مؤثرتر از هر دوره دیگری حامی جوانان بااستعداد ایران اسلامی در سراسر کشور باشیم.

جعفر صانعی مقدم نیز با اشاره به سابقه طولانی پور اسماعیلی در انجمن سینمای جوانان ایران از دوران هنرجویی، فعالیت و مدیریت در دفتر نجف‌آباد تا معاونت فرهنگی و آموزشی انجمن افزود: یکی از مهم‌ترین افتخارات انجمن سینمای جوانان ایران این است که همواره موفق شده با پرورش هنرمندان، نیروهایی در حوزه‌های مدیریت کلان انجمن نیز از این طریق پرورش دهد. اتفاق بسیار خوبی که همواره باعث تداوم مسیر انجمن در بهترین شکل ممکن شده است.

حبیب ایل‌بیگی با اشاره به صلاحیت‌های آموزشی و مدیریتی سعید پور اسماعیلی گفت: وی اصلی‌ترین گزینه ما برای اداره واحد آموزش در ابتدای مسیر بود که با یک اتفاق‌نظر کلی از سوی تمام معاونین و مشاورین وقت انجمن به‌عنوان معاون فرهنگی و آموزشی انجمن انتخاب شد. تغییرات بنیادین و مهندسی دقیق وی در طراحی دوره‌های آموزشی انجمن نیز محصول همین اعتمادی بود که به‌خوبی از سوی ایشان پاسخ گفته شد.

مهدی پیماندار با اشاره به نظم و نگاه کارشناسی پور اسماعیلی در حوزه‌های آموزشی انجمن گفت بسیار از وی یاد گرفته‌ام و دلیل تمام دستاوردهای به دست آمد در این مسیر را هم مدیون همین نظم و نظرات کارشناسی می‌دانم.

آرش رصافی با اشاره به تأثیر حضور پور اسماعیلی در سمت معاونت فرهنگی و آموزشی انجمن گفت: خوشحالم که مدیران موفق انجمن را در پست‌های دیگری در سازمان سینمایی منصوب می‌نمایند. البته این موضوع باعث افتخار خانواده انجمن نیز هست.

سعید پور اسماعیلی نیز ضمن تقدیر و تشکر از تمامی همکاران خود در انجمن سینمای جوانان ایران موفقیت‌های به‌دست‌آمده را مدیون همراهی و حضور همکاران خود توصیف کرد و افزود: انجمن سینمای جوانان ایران همواره مهم‌ترین مشخصه هویت فرهنگی ماست. به همان اندازه که در انجام امور سختگیر و جدی هستم سعی می‌کنم در مورد خودم هم سخت‌گیر باشم. همکاری و حضور من در انجمن سینمای جوانان ایران به‌صورت مداوم نبوده. زمانی که معاونت فرهنگی و آموزشی انجمن به من پیشنهاد شد تصمیم‌گیری در مورد رها کردن چیزهایی که به آن‌ها عادت کرده بودم و وارد شدن در وضعیتی جدید بسیار برایم سخت بود. اما این هویت انجمنی و شوق حضور دوباره در انجمن بود که باعث شد دوباره به انجمن بازگردم. اکنون احساس می‌کنم روند آموزش انجمن به دوره ثبات رسیده و مرحله آسیب‌شناسی طرح جدید اجرا شده و آزمون‌وخطا را پشت سر گذاشته و در حال حاضر ادامه مسیر مهم است. اکنون هم امیدوار هستم که انجمن سینمای جوانان ایران با حضور دلسوزانه همکارانم به مسیر رو به رشد خود ادامه دهد و خوشحالم که استاد عزیز بنده عهده‌دار این وظیفه خطیر شده است.

سعید توکلیان در انتهای این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از اعتماد مدیریت انجمن سینمای جوانان ایران و تلاش‌های سعید پور اسماعیلی گفت: ازآنجایی‌که به‌واسطه حضورم در دپارتمان انیمیشن انجمن با نظام جدید آموزشی انجمن آشنایی دارم با همراهی همکاران تلاش خواهیم کرد که این روند رو به رشد ادامه یابد.

سعید توکلیان متولد 1331. کارشناسی ارشد: انیمیشن از دانشگاه تربیت مدرس تهران 1380. گذراندن دوره TOT (شیوه‌های تدوین) از کشور مالزی و گواهینامه دانشگاه NT U از کشور استرالیا 1995 ازجمله سوابق تحصیلی وی است.

ترجمه و تألیف: بیداری رویاها، یکصدسال سینمای انیمیشن، تک فریم‌های ماندگار. فعالیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 1361 تا 1363، فعالیت در حوزه هنری سازمان تبلیغات هنری، همکاری در اندازی واحد انیمیشن بعثت، عضو شورای برنامه ریزی، فیلمنامه و تولید شرکت فرهنگی هنری صبا (1373-1376)، عضو انجمن سینمای جوانان ایران از 1362 تاکنون، راه اندازی و برنامه ریزی واحد پژوهشی گروه تولید دانشکده صدا و سیما، عضو شورای انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و انیمیشن، عضو انجمن مطالعات انیمیشن بین المللی، داوری بخش دانشجویی جشنواره زاگرب 1996، داوری جشنواره بین المللی پویانمایی تهران 1-2-3 و 4، داوری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و چندین جشنواره بین المللی و داخلی، برگزاری و اجرای دوره‌های T.O.T با نظارت ABD در شهرهای اصفهان، زیباکنار و کشور یونان، مدرس دانشکده صدا و سیما، تدریس در دانشگاه هنر و دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر انتشارات دانشکده صدا و سیما 1376-1389 از دیگر سوابق ایشان است.

سعید پور اسماعیلی با حکمی از سوی حجت‌الله ایوبی به‌عنوان معاون اجرایی مدرسه ملی سینما منصوب‌شده است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/SJF7ZI


ویدیو مرتبط :
نشست فرهنگی شش ماه ی دوم انجمن سینمای جوان نجف آباد