سردار سلیمانی را در این انیمیشن ایرانی ببینید


فرهاد عظیما از انیمیشنی گفت که در آن قدرت سلاح‌های ایرانی و البته مدیریت حاج قاسم سلیمانی به تصویر کشیده می‌شود.

فرهاد عظیما کارگردان و تهیه‌کننده انیمیشن «خلیج فارس 2» که برای اکران در جشنواره فیلم فجر امسال آماده شده است، گفت: موضوع این پویانمایی درگیری بین نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی آمریکاست که در آن ما قدرت سلاح‌های ایرانی و البته مدیریت حاج قاسم سلیمانی را به تصویر می‌کشیم. در این فیلم در مورد امدادهای غیبی به نیروهای خودی و جنگ نابرابر بین این دو گروه صحبت می‌شود.

به گزارش عصرایران به نقل از باشگاه خبرنگاران، وی در مورد «خلیج فارس 2» ادامه داد: زمان این انیمیشن حدود هفتاد دقیقه است و قسمت اعظم آن با بودجه شخصی ساخته شده است.

وی همچنین در مورد «خلیج فارس 1» بیان کرد: داستان این پویانمایی جنگ بین جنگنده‌های ایران و عربستان بود که در برهه‌ای از جنگ اتفاق افتاد و جنگنده‌های ایگل عربستان توسط یک خلبان آمریکایی رهبری می‌شد و متاسفانه دو تن از خلبان‌های ما در آن ماجرا به شهادت رسیدند.

وی در ادامه بیان کرد: ما در بحث جنگ تحمیلی ناگفته‌های فراوانی داریم که خود یک معضل است. رژیم آل سعود کینه و دشمنی دیرینه‌ای با شیعیان ایران دارد و این موضوع را در جنگ هشت ساله نیز نشان داد.

عظیما همچنین در مورد سرمایه‌گذاری در این بخش گفت: هم اکنون نگاه جهان به انیمیشن به عنوان یک هنر جذاب و بسیار گیرا تغییر کرده است و به عنوان مثال در کشورهای صاحب سبک در انیمیشن، هر دقیقه از آن حداقل مبلغی در حدود دویست میلیون تومان خریداری می‌شود. در حالی که در کشور ما برای هر دقیقه حداکثر این مبلغ زیر ده میلیون تومان است یا به عنوان مثال بودجه ساخت انیمیشن در آمریکا در سال 2008 میلادی چند برابر بودجه نظامی ایران بوده است. این صحبت‌ها یک چالش جدی در این بخش است که باید به آن توجه شود.

عظیما ادامه داد: در کشور به یک شرکت خودروسازی دویست میلیارد کمک می‌شود، برای اینکه از رکود خارج شود. در حالی اگر این بودجه در پویانمایی وجود داشت، بالغ بر دویست اثر ساخته می‌شود. این صحبت یعنی یک انقلاب در انیمیشن.

کارگردان پویانمایی «مقاومت و پیشرفت» در مورد استعداد نیروهای ایران در این حرفه خاطرنشان کرد: ما ایرانی‌ها در این بحث خود را اثبات کردیم و نشان دادیم اگر تلاش کنیم، مسلما با نیروی توکل موجود بین ما بلند‌ترین قله‌ها را فتح خواهیم کرد.

فرهاد عظیما متولد سال شصت و یک در مشهد و فارغ‌التحصیل رشته ریاضی فیزیک است.


ویدیو مرتبط :
سردار سلیمانی افتخار ایرانی...ببینید پشیمون نمیشد♥