«اسپایک لی» خواستار تنوع نژادی در سینما شد


«اسپایک لی» در سخنرانی پس از دریافت جایزه اسکار افتخاری خواستار تنوع نژادی بیشتر در صنعت سینما شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «اسپایک لی» کارگردان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی پس از دریافت جایزه اسکار افتخاری در جوایز سران آکادمی اسکار در لس‌آنجلس گفت: "به عنوان فردی سیاه پوست رئیس جمهور شدن آمریکا راحت‌تر از رسیدن به ریاست یک استودیو فیلمسازی یا شبکه است".

کارگردان فیلم «کار درست را انجام بده» از روسای استودیوهای فیلمسازی در هالیوود خواست تا در فیلم‌هایشان همه چیز را همان‌گونه که هست انعکاس دهند.

به گزارش بی‌بی‌سی، در این مراسم «دنزل واشنگتن»، «ساموئل ال جکسون» و «وسلی اسنایپ»‌ که همگی از بازیگران سیاه‌پوست هالیوودی هستند جایزه اسکار افتخاری «اسپایک لی» را به وی تقدیم کردند و «اسپایک لی» نیز از فرصت سخنرانی خود استفاده کرد و به عدم توازن نژادی در صنعت سینما تأکید کرد و گفت: "تقریبا همه شما که اینجائید (شامل چهره‌هایی چون مریل استریپ، آدریس آلبا، هلن میرن و یان مک‌کلین) به «باراک اوباما» رأی داده‌اید اما وقتی به دفتر هر یک از شما می‌آیم هیچ فرد سیاه پوستی به جز نگهبان امنیتی در مقابل نمی‌بینیم که با ورود به من به استودیو در کنار نام من یک علامت می‌زند. باید بحث‌های جدی پیرامون ساله تنوع نژادی در سینما داشته باشیم".

اعطاءکنندگان اسکار افتخاری به «اسپایک لی»

«اسپایک لی» 58 ساله تاکنون دو بار برای فیلم «کار درست را انجام بده» (1990) و همچنین ساخت مستند «چهار دختر کوچک» (1997) نامزد جایزه اسکار شده است.

در مراسم سران آکادمی اسکار علاوه بر «اسپایک لی»، «دبی رینولد» و «جنا رولندز» نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

دریافت کنندگان جوایز سران اسکار امسال برای اعطای جوایز هشتاد و هشتمین دوره جوایز سینمایی اسکار در 28 فوریه سال 2016 دعوت می‌شوند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
جیم کری و اسپایک لی 2014