سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پایگاه خبری غربی: کشورهای حوزه خلیج فارس نگران توان نظامی ایران هستند


پایگاه خبری غربی: کشورهای حوزه خلیج فارس نگران توان نظامی ایران هستند

باشگاه خبرنگاران/ وب‌سایت «اینوسترز» در گزارشی نوشت: سامانه‌های دفاعی برای کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار حائز اهمیت هستند؛ زیرا آن‌ها همچنان نگران توان نظامی از سوی ایران هستند.

وب‌سایت «اینوسترز» با انتشار گزارشی به بررسی جو حاکم بر نمایشگاه هوایی دبی پرداخت. نمایشگاه هوایی بین‌الملی دبی به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های هوافضای جهان، 8 تا 12 نوامبر (17 تا 21 آبان) برگزار می‌شود.
در این گزارش آمده‌است: ماه گذشته رسانه‌های دولتی ایران اعلام کردند تهران موشک هدایتشونده دقیق و جدیدی را با موفقیت آزمایش کرده است. این موشک می‌تواند با سامانه‌های موشکی امارات متحده عربی و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس رقابت کند.

«نورثروپ گرومن،» شرکت هوافضا و صنایع دفاعی آمریکا اعلام کرد سامانه‌های دفاع موشکی و رادار این شرکت در نمایشگاه هوایی دبی در معرض دید قرار می‌گیرد. اما گزارش‌ها حاکی از آن است که کشورهای حوزه خلیج فارس به فناوری ضد موشکی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی بسیار بیشتر علاقه‌مند هستند.

به ادعای نگارنده این گزارش، سامانه‌های دفاعی برای کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار حائز اهمیت هستند؛ زیرا آن‌ها همچنان نگران تهدید‌های نظامی از سوی ایران هستند. از طرف دیگر، جنگ در سوریه و یمن بر ضرورت نیازهای نظامی افزوده است. پیش از این در سال جاری، لاکهید مارتین، شرکت تولیدکننده محصولات صنایع هوافضایی و نظامی آمریکایی موفق به انعقاد قرارداد 1.5 میلیاردی برای تأمین موشک‌های پدافند هوایی پاتریوت برای کره جنوبی، قطر، عربستان سعودی، تایوان و امارات شد.

«بن موریس،» تحلیلگر ارشد موسسه تحقیقات دفاعی و امنیتی «آی اچ اس» اظهار داشت: «امارات نیز می‌خواهد جت‌های جنگنده خود را برای رقابت به نمایش بگذارد. به احتمال زیاد برخی از اخبار نمایشگاه هوایی دبی منتشر نمی‌شود؛ اما خبرها حاکی از آن است که امارات در انتظار صدور اجازه پنتاگون برای فروش هواپیماهای جنگنده اف-35 در منطقه است. این در حالی است که پنتاگون قوانینی تدوین کرده است که صادرات سلاح‌های خاص را تنها به چند کشور محدود می‌کند. اسرائیل یکی از آنها است.»


ویدیو مرتبط :
معرفی توان نظامی ایران برای جنگ در خلیج فارس پارت آخر